ZADAR– Tko će na jesen otvoriti radove na putničkoj zgradi u Gaženici, koja je u prošlim i pretprošlim parlamentarnim izborima bila glavna zadarska politička tema, to nitko ne zna.
Radovi bi trebali sigurno početi u rujnu na gradnji terminala čije su simulacije prije mjesec dana objavljene na stranici Lučke uprave Zadar.
Više od godinu dana postupka kojeg uvjetuje Njemačka razvojna banka koja kreditira taj projekt, izabran je najpovoljniji ponuđač – isti kao i za prve dvije faze.
Prije godinu dana je objavljeno kako se deset tvrtki, među kojim i tri najjače domaće građevinska poduzeća, javilo na pretkvalifikacije za izgradnju zgrade terminala u Gaženici ukupne površine od oko 18.000 metara četvornih.
Procjena vrijednosti radova je oko 30 milijuna eura.
Prvi natječaj za gradnju putničke zgrade je poništen nakon što su pristigle dvije ponude izvođača radova koje su tražile nešto više od 50 milijuna eura. Bio je to znatno veći iznos od troškovnika tadašnjeg autora projekta Nikole Bašića.
Novi projekt terminala, znatno manjih dimenzija i sadržaja, izrađen je u Institutu građevinarstva Hrvatske koji je od početka uključen u projekt nove luke Gaženica. Njezina gradnja počela je 2009. godine tijekom Sanaderove Vlade koja je Gaženicu proglasila strateškim državnim projektom.
Radove je prije sedam godina otvori tadašnji ministar Božidar Kalmeta s državnim tajnikom Zdravkom Livakovićem.