Kaos na taksi stajalištu, bila je tema konferencije Teritorijalnog Ureda SSSH Zadar i Samostalnih taksista, održane danas na Autobusnom kolodvoru.
Zbog učestalih nepravilnosti i nereda na taksi stajalištu, sindikat traži hitnu izmjenu gradske Odluke o taksi prijevozu.
– Niz zahtjeva je usvojeno i pomaci su napravljeni, ali nedovoljno. Mnogi ne prijavljuju zaradu, ne prijavljuju radnike, dozvole se prepodaju… Komunalne redare ne vidimo, iako su rekli da će ih uvesti. Famozni Uber ulazi na mala vrata i to je zlo koje treba spriječiti. Tražimo uvođenje reda u ovu situaciju, konkretno sljedećim mjerama: komunalni redari konačno moraju početi raditi, broj izdanih dozvole potrebno je smanjiti sa 115 na 80 te povećati broj taksi stajališta kojih Zadar ima premalo. Ono što je najbitnije zbog transparentnosti, tražimo da prije izdavanja dozvole poslodavac mora ispostaviti potvrdu o broju radnika, naveo je Vedran Uranija, pravni zastupnik SSSH Zadar.
Sindikat traži hitni prijem kod gradonačelnika Božidara Kalmete te resornog pročelnika Ivice Katića. Odluka o taksi prijevozu izmijenit će se, ako je potrebno, odgovorio im je Živko Kolega, predsjednik Gradskog vijeća.
– Ima kriminala, samo 8 od 115 taksista radi prema zakonu. Ilegalni taksisti su meni i ostalima više puta prijetili ubojstvom. Prijavio sam to i policiji, koja nije htjela uzeti prijavu. Tek su je u DORH-u preuzeli. Turisti se hvataju za kofere, to je žalosna slika za grad, rekao je Predrag Šimunov, glavni sindikalni povjerenik Samostalne taxi službe za Zadarsku županiju. Nije htio novinarima otkriti imena ilegalnih taksista, ali poručio je da spis postoji i za njega nadležne službe znaju, ali ništa ne poduzimaju.
Radi transparentnog rada u taksi prijevozu i smanjenja nelojalne konkurencije velikih taksi grupacija, traži se uvođenje dozvole po principu “jedna dozvola, jedan vozač” na kojoj će biti i fotografija vozača.
– Velika grupacija ima 25 dozvola i 13 prijavljenih, a po provjerenim podacima ljeti ih radi čak 180. Potrebna je koordinirana akcija svih nadležnih službi i nitko ne može izbjeći odgovornost, naglasio je Uranija.
Što se tiče cijena taksi usluga, zadarski cjenik usluga mora biti realniji, poručili su Uranija i Šimunov.
– Predlažemo da cijena bude 20 kuna za start, te 8 do 10 kuna za svaki sljedeći kilometar. Cijena bi također trebala bi biti jedinstvena kod svih. To bi bilo najbolje i za nas i za stranke, rekao je Šimunov.