Društvo “Naša djeca” Zadar u sklopu programa IPA 2012 provodi projekt Foster Children
Rights – promicanje prava male djece s teškodama u razvoju i njihovih obitelji. Osim nositelja
Društva „Naša djeca” Zadar, partneri na projektu su i Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA, Grad Zadar, Zadarska županija, Caritas Zadarske nadbiskupije, Volonterski centar te Udruga odgajatelja „Maraške”.
Vrijednost projekta je 130.186,90 EUR, a ukupno trajanje projekta je 18 mjeseci. Opći cilj projekta je osigurati učinkovitu provedbu EU standarda u provedbi prava male djece s teškoćama u razvoju i njihovih obitelji u Zadarskoj županiji.
Realizacijom specifičnih ciljeva će nastojati osigurati da organizacije civilnog društva i jedinice
lokalne i regionalne samouprave budu ravnopravni partneri u osiguravanju dosljedne provedbe prava male djece s teškodama u razvoju i njihovih obitelji u Zadarskoj županiji, te kroz jačanje suradnje između organizacija civilnog društva, stručnjaka koji rade s malom djecom s teškodama u razvoju i lokalne i regionalne samouprave.
U petak, 10.06.2016. godine održat će se po dvije radionice, na dvjema lokacijama, za
stručnjake koji rade s malom djecom s teškodama u razvoju i njihovim obiteljima u Multimedijalnoj dvorani Gradske knjižnice Zadar te za pedijatre u prostorijama Opće bolnice Zadar.
Teme radionica su: Rani razvoj komunikacije kod djece te prepoznavanje znakova teškoća i Rani razvoj govora kod djece – poticanje jezično govornog razvoja. Radionice u jutarnjim satima su namijenjene stručnjacima koji rade s malom djecom s teškoćama i njihovim obiteljima, a u popodnevnim satima su namijenjene pedijatrima. Radionice se organiziraju u sklopu projekta te imaju za cilj edukaciju pedijatara, stručnjaka koji rade s malom djecom s teškodama te obitelji djece s teškodama o načinu poticanja djece s teškoćama te njihovim pravima.
Cilj radionice „Rana komunikacija: Do koje godine „ne govorenje” treba tolerirati?” je senzibilizirati i informirati stručnjake koji rade s djecom s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima da je u dobi od 16 mjeseci moguda kompletna razvojna procjena, te da odluka da se uključi obitelj i dijete u program rane intervencije može biti donesena u toj dobi bez obzira na dijagnozu. Sudionici radionice de biti informirani o važnosti i prediktivnoj vrijednosti komunikacije, razumijevanje jezika itd., a sve to čini osnovu govornog jezika. Korištenjem videomaterijala i interaktivnog pristupa, sudionici de naučiti kako da prate razvoj jezično-komunikacijsko-interpretacijskog profila kod djece koja ne govore.
Radionica „Što nam rani jezični i govorni razvoj govore? ( tipičan i atipičan razvoj i rana
intervencija)”de koristedi različite video isječke i zadatke pomodi sudionicima da se fokusiraju na komunikaciju i jezik na suvremen i razvojno primjeren način. Cilj ove radionice je istražiti kako prisutnost definiranih i unaprijed određenih stupnjeva jezičnog razvoja može biti korištena u ranoj diskriminaciji različitih razvojnih puteva kao što je autizam, generalni poremadaji u razvoju, tipični razvojni i jezični poremedaji itd. Rezultati se temelje na kliničkim i istraživačkim zapažanjima Kabineta za ranu komunikaciju Centra za Rehabilitaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u Zagrebu te objavljenim člancima. Komponente predlingvistične komunikacije nisu često cijenjene u kliničkom radu zbog tradicionalnog oslanjanja na jezične prekretnice.
Radionice će održati predavačice doc. dr. sc. Maja Cepanec, prof. logoped i doc. dr. sc
Jasmina Ivšac Pavliša, prof. logoped, profesorice na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Svaka radionica de trajati 1,5 sati, te Vas ovim putem pozivamo da budete dio ove zanimljive i korisne edukacije. Radionice su prijavljene nadležnim komorama te će se na ovaj način sudionicima edukacije osigurati bodovi.
Ukoliko imate kakvih pitanja oko edukacije slobodno se obratite na sljededi kontakt email:
[email protected] [email protected] .