Prije nešto više od godinu dana započeo je proces pripreme grada Zadra za EU sredstva namijenjena urbanom razvoju. Proces je skoro pri kraju, te je nedavno objavljen javni poziv za 7 gradova u Hrvatskoj za koje je namijenjeno nešto manje od 350.000.000 EUR za projekte koje ovi gradovi moraju ostvariti kroz svoje Strategije urbanog razvoja.
Tim povodom razgovarali smo sa zamjenicom direktorice Agencije za razvoj Zadarske županije, Maricom Babić i ujedno koordinatoricom procesa izrade Strategije urbanog područja grada Zadra.
– Grad Zadar nalazi se u završnoj fazi priprema za ovaj važan instrument EU namijenjen razvoju gradova. Kako bi zadovoljili sve kriterije natječaja bilo je važno da u kratkom vremenu izdvojimo urbano područje Zadra, koje čini 13 općina i Grad Nin, te da za to tzv. Veliko urbano područje napravimo strategiju koja će se temeljiti na realnim potrebama i projektima od strateške važnosti za razvoj grada, kazala je Babić.
15.srpnja završava natječaj za odabir ovih gradova, i oni gradovi koji zadovolje kriterije postavljene natječajem biti će akreditirani za ovaj program i moći će započeti s povlačenjem sredstava.
– Razlika ovog programa od svih ostalih EU projekata jest u tome što se radi o čitavoj alokaciji, odnosno novcu koji se stavlja na raspolaganje gradovima da upravljaju s tim novcem i usmjeravaju ih u projekte u urbanom području prema prvotno odobrenoj Strategiji, ističe Babić.
Jedan od već definiranih prioriteta odnosi se na razvoj poduzetništva i poboljšanje poduzetničkog okruženja na urbanom području Zadra. Ovaj prioritet treba pomoći Zadru da bude konkurentniji i poduzetnički privlačniji. To je prioritet za koji će se alocirati značajna sredstva, a Strategijom se planira razvoj postojećeg poduzetničkog inkubatora, te daljnje ulaganje u coworking programe koji trebaju osigurati postojećoj coworking zajednici u Zadru nove usluge i pogodnosti za poduzetnike. Ne samo to, u planu je i razvoj postojećih poslovnih zona, ali i izgradnja novih specijaliziranih poduzetničkih inkubatora.
– Nije važno samo ulaganje u infrastrukturu. Značajan dio sredstava kroz strategiju će se realizirati kroz programe povećanja zapošljivosti s posebnim naglaskom na integraciju mladih u tržište rada. Prema planu, program će se započeti provoditi početkom 2017. godine i trajat će sve do 2020. godine. Dakle, bit će potrebna kvalitetna organizacija i dobri projekti kako bi uspjeli sve ovo realizirani, ali ako sve prođe prema planu, to će rezultirati značajnim povećanjem mogućnosti, potpora i usluga za poduzetnike i start-upe, a što je ključ budućeg razvoja urbanog područja Zadra, zaključuje Babić.