Da bi riješio problem loše komunikacije liječnika s pacijentima, ministar zdravlja Dario Nakić upravama bolnica poslat će naputak da svoje liječnike obvežu da sat vremena dnevno odvoje za razgovor s pacijentima i obiteljima oboljelih, piše Novi list.
Potakla ga je na to, kaže, kampanja udruge Roda u kojoj su rodilje upozorile na ponižavajući odnos liječnika i drugog medicinskog osoblja prema ženama u vrijeme i nakon poroda, ali i praksa da su obitelji pacijenata sklone doktora vući za rukav u svako doba.
– Jedan od najvećih problema u našim bolnicama je komunikacija, vrlo često zato što liječnik nema vremena za pacijenta. Zato ću u skoro vrijeme donijeti odluku da u svakoj ustanovi zadnji sat radnog vremena bude vrijeme rezervirano za informacije, za razgovor s obitelji i pacijenata s liječnicima – najavljuje Nakić.
Neprihvatljivo je, dodaje, ono što se često događa u bolnicama, da obitelj na hodniku »hvata« kirurga između dvije operacije i traži informacije o pacijentu, iako kirurg za to nema vremena jer ga čeka druga operacija.
Nakon što liječnik obavi svoj dnevni posao, sat vremena posvećen razgovoru s obitelji, rođacima ili pacijentima o njihovom zdravstvenom stanju i liječenju riješit će, smatra ministar, mnoge neugodne situacije do kojih dolazi zbog toga što liječnici u radno vrijeme nemaju vremena za razgovor.
Ministrovu najavu pozdravljaju u Udruzi hrvatskih pacijenata (UHP), jer tako nešto, kažu, traže već godinama.
– To bi moglo biti odlično rješenje, uvjeren sam da bi se tako moglo za 30 posto smanjiti broj nesporazuma između liječnika i pacijenata – smatra Marijo Drlje, predsjednik UHP-a. Česta je praksa u bolnicama, kaže, da se liječnici pacijentu gotovo i ne obrate, a kad ti isti liječnici rade u privatnoj praksi spremni su govoriti o dijagnozi i liječenju do u detalje. Razlog tome, smatra Drlje, nije samo u količini pacijenata koji prođu kroz bolnicu, pa liječnici za njih nemaju vremena.
– Kad bi postojalo posebno vrijeme za informacije, smanjio bi se stres oboljelih i njihovih obitelji koje često prilikom posjeta pacijentu od njega ne mogu ništa doznati, jer i pacijent o svom stanju zna vrlo malo. Ako liječnik bude imao na raspolaganju više od 30-ak sekundi za razgovor s obitelji, moći će ih izvijestiti o planu liječenja i očekivanjima – smatra Drlje.
Što se stanja u rodilištima tiče, ministar Nakić ne misli da se radi o sustavnom problemu koji bi isto tako trebalo i rješavati.
– Teško mogu iz ove perspektive vidjeti kolika je razina tog problema. Interni je nadzor pokazao udio epiziotomije i carskih rezova u rodilištima, a ne i tu dimenziju. Vjerujem u profesionalnost kolega, ali ne sumnjam da ima pojedinačnih ispada – ocjenjuje Nakić.
U Udruzi Roda, koja je i pokrenula kampanju za promjenu odnosa prema rodiljama u hrvatskim rodilištima, ne smatraju da bi sat vremena informacija rezerviranih za pacijente mogao riješiti probleme.
– Ideja nije loša, ali je poanta komunikacije liječnika i rodilja u tome da se moraju poboljšati katastrofalne komunikacijske vještine djelatnika rodilišta. Možemo imati i dva sata informacija dnevno, ali se problem rodilja time ne rješava – tvrdi Danijela Drandić, predsjednica udruge. Rješenje su, smatra, komunikacijski tečajevi za liječnike i zdravstveno osoblje što ih je obećala, ali nije i provela, bivša vlada. kraj teksta