Dva najvažnija kamping sajma u Europi za hrvatsko tržište, onaj u Utrechtu (Vakantiebeurs) i Stuttgartu (CMT Die Urlaubs-Messe), odrađuju se u serijalu jer završetkom jednog počinje drugi. U ovom trenutku naši su istaknuti predstavnici kampinga na putu za Stuttgart dok se u Utrechtu, na sajmu otvorenom u srijedu, očekuje vrhunac navale gostiju.
– Sajam je u srijedu otvoren samo za poslovne goste. U četvrtak su već mogli dolaziti i svi zainteresirani individualci. Naši su predstavnici kampinga prvog dana odradili niz susreta s partnerima iz Nizozemske, starima i novima, a četvrtak nas je iznenadio brojnošću gostiju. Uobičajena navala dolazi za vikend, počevši od danas poslijepodne (petak op.a.) i potrajat će tijekom subote i nedjelje s produljenim radnim vremenom sajma. No četvrtak, kada ne očekujete veliku navalu jer na sajam mogu tek penzioneri, s obzirom da ostali rade, doveo je na naš štand puno više gostiju nego prethodnih godina, rekla nam je pomoćnica direktorice TZ Zadarske županije Ina Sikirić, s velikim iskustvom sajmovanja iza sebe, pa i ovdje u Utrechtu.
Zadarska županija zasebno se predstavlja na štandu kojeg su uzeli s oznakom Zadar Region zajedno sa TOP Campingom, udrugom najboljih kampova i Turisthotelom, a tu je i Ilirija te kamp Šimuni. HTZ se uz partnere također predstavlja s nacionalnim štandom i novim sloganom – “Full of life” (“Puna života”).
Obnovljeni interes
– Iznimno dobro mjesto uz ulaz u prvom paviljonu sigurno je doprinjelo direktnom interesu gostiju koji traže upravo zadarsku regiju, naspram lanjskog smještanja u trećem paviljonu. Mogu kazati da osim kampinga, kao dominantnog interesa, postoji interes i za hotele pa i za “kružne ture”, agencijske ponude od Istre do Dubrovnika, iako je ovo prije svega sajam kampinga i Nizozemci su u Hrvatskoj prije svega gosti kampova, objašnjava nam Sikirić.
Štand su obišli i Ivo Bobić i Marinko Marinović iz našeg najjačeg kampa, Turisthotelovog Zatona.
Zaton je lani bio sudionik obnovljenog interesa za Hrvatsku nakon prethodnog pada, a čemu je kumovala istaknuta nagrada. Naime, lani su na ovom sajmu primili nagradu »Alana Rogersa« za najbolji Sea Side camping u Europi prema njihovom izboru. Alan Rogers najugledniji je kamping vodič u mnoštvu zemalja u kojem se objavljivanje ne može platiti, a traje već pola stoljeća.
Iliriju Biograd i Kamp park Soline predstavljali su Kristina Brčić i Jure Milačić uz kolegice s Paga iz kampa Šimuni:
– Puno bolji posjet na samom otvaranju nego prethodnih godina i puno konkretniji interesi i upiti. Ono što posebno raduje je obnova kontakata s našim dosadašnjim partnerima iz Nizozemske, kao i kontakti s novima, rekla je Brčić naglašavajući snažan rast ovog tržišta u Ilirijinom kampu lani od čak 20%.
– Nizozemci su nam dragi gosti i treća skupina gostiju u Kamp parku Soline nakon Nijemaca i Slovenaca, a sve su naznake da bi i ova godina trebala biti jako dobra uz velik interes individualaca, kao i interes za kamp kućice.
Kažimo da će finale Utrechta biti ovaj vikend, a istovremeno se otvara za kamping istinski megasajam u Stuttgartu koji počinje gala večeri ADAC-a njemačkog autokluba kada se određuju najprestižniji kampovi Europe.
Povratak Nizozemaca
Treba reći da smo 2014. godine iz Nizozemske imali – pad. Koliko ga pripisati činjenici da su nam Nizozemci pretežito gosti kampinga, a da te godine kiše nisu prestajale, a koliko drugim stvarima – bilo je pitanje. No uslijedila je 2015. godina za koju smo istakli rezultate kojima se pohvalila Brčić iz kamp parka Soline biogradske Ilirije. No, u cjelini istaknimo 33.000 posjetitelja iz “zemlje tulipana” i 250.000 noćenja uz rast posjeta od 8 i noćenja od 6%, dakle povratak čijem se nastavku nadamo i ove godine. Sadašnje informacije govore tome u prilog.