ZADAR – Na Bedemima zadarskih pobuna, poznatijim kao Muraj, opet se radi. Ali ne u sklopu EU projekta HERA zbog hidroizolacije Morskih vrata (vrata sv. Krševana) već je to komunalni zahvat o trošku Grada, koji bi ujedno bio probni uzorak budućeg izgleda šetnice na srednjovjekovnim bedemima.
Nakon što se na kolničkom dijelu iznad vrata pojavila uzvisina, sada se radi na tehničkom izjednačavanju ceste na potezu od Morskih vrata do mjesta gdje je bila posljednja građevinska intervencija na Muraju. Tu je kolnik sužen, a nogostup proširen, što je planirano i u projektu kojeg radi zadarski arhitekt Bogdan Marov. Taj projekt još nije završen, jer se čekaju suglasnosti zadarskog konzervatorskog odjela, doznali smo od resornog pročelnika Darka Kasapa.
Proširen će biti nogostup, koji će biti izrađen u betonskim kockama, kako bi se moglo prolaziti ili šetati uz drvored crnika.
Za razliku od dvije crnike koje su konzervatori tražili da se iskorijene iznad Morskih vrata, stabla se neće uklanjati s Muraja. – Zauzet je čvrsti stav da se neće dirati u zeleni prsten oko Poluotoka, osim u slučajevima gdje će se stabla koja ulaze korijenom u bedem, zamjene se s mlađim stablima, istaknuo je pročelnik Kasap.
Rokovi za ponovno otvaranje Muraja za promet ovisit će ipak o završetku radova na projektu HERA, koji su još uvijek na čekanju izmjene projektne dokumentacije.
A hoće li se povijesno Poštanska cesta, a prije toga obrambene zidine, sutra pretvoriti u šetnicu, bit će to odluka gradske politike.