Sljedeće godine bi Vranskim jezerom trebao zaploviti novi turistički brod. Riječ je o 15 metara dugom i 5,5 metara širokom dvotrupcu, katamaranu na električni pogon. Javna ustanova Park prirode Vransko jezero objavila je natječaj za izgradnju. Prema riječima ravnatelja Danijela Katičina, 80 posto cijene koštanja broda financirat će Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, a 20 posto iznosa cijene broda pribavit će se iz UNDP-ovog programa PARCS.
– Projektantska cijena izgradnje iznosi 2,8 milijuna kuna. Međutim, brod se gradi po principu “ključ u ruke” koji nažalost nije običaj u našoj brodogradnji nego se plaćanja vrše po izvršenim pozicijama. Za takav posao potrebna su bankovna jamstva, a brodar bi za 8 mjeseci, što je rok izgradnje, bio isplaćen po primitku broda. Bitna stvar je u tome što je to u ovom trenutku teško ispuniti, napose zbog poznate situacije s likvidnošću naših brodogradilišta. Zato smo u natječaj i stavili odredbu da ćemo moći plaćati po fazama, ako u međuvremenu za to ishodimo suglasnost Ministarstva financija, rekao je Katičin.
Ponude za izgradnju prikupljat će se do 15. veljače 2016. Do lipnja iste godine trebao bi se sklopiti ugovor s brodogradilištem. Idejno rješenje za brod kapaciteta 56 putnika, dorađeno je u skladu sa zahtjevima Hrvatskog registra brodova. No kako se radi o prvom brodu takve vrste na Vranskom jezeru, bit će potreban niz predradnji.
– Budući da je brod na električni pogon, paralelno radimo na elektrifikaciji matične luke Prosika. Cijeli taj kraj u kojem su mnoge građevine u procesu legalizacije, nema struje pa je nužan dogovor s HEP-om i Općinom Tisno. Kako je poznato iz prakse, strah me je da dobijemo prvo brod, a onda tek riješmo struju. Stoga smo zadržali mogućnost da brodske baterije punimo agregatom na pogon bio-dieselom. U slučaju da brod bude gradio strani brodograditelj, bit će isporučen na lokalitetu Crkvine pored autokampa, a ako se brod bude gradio na domaćim navozima, bit će isporučen u lučici Prosika, na sasvim drugoj strani Vranskog jezera, dodao je Katičin.
U Hrvatskoj će se po istom principu graditi još dva broda. Marina projekt iz Zagreba, po idejnom rješenju prof. dr. Vedrana Slapničara gradit će brodove za Nacionalni park Mljet i Park prirode Kopački rit.