ZADAR – Kao što je bilo u predsezoni tako i ovih rujanskih dana u Zadar stiže sve više turističkih autobusa koji se besplatno parkiraju na Poluotoku.
Nakon što su gradske vlasti ukinule zonu parkiranja za turističke autobuse na nekadašnjem autobusnom kolodvoru nastala je anarhija.
Obala i lučice su u toj zoni naplaćivali sat parkiranja 50 kuna, a sada se autobusi satima parkiraju bez kune troška što zauzimaju skup javni prostor na Poluotoku.
Prema važećim propisima kod bivše Tehničke škole turistički autobusi su imali pravo zaustavljanja 10 minuta kako bi iskrcali putnike, a onda mogu otići na Autobusni kolodvor kojeg su gradski komunalci odredili kao mjesto parkiranja autobusa po tarifi Liburnije.
Ali, oni se i dalje parkiraju na Istarskoj obali, a da ih nitko ne pita, ne kontrolira, a kamoli da im naplati.
Danas smo izbrojali 10 autobusa od kojih turistički Zadar nema nikakvog prihoda.
Parkirani su na autobusnom i taksi stajalištu te u zoni međunarodnog trajektnog pristaništa. To je prostor kojim gospodari Lučka uprava Zadar. Za autobuse koji dolaze po putnike s kruzera turističke agencije imaju koncesiju i mi im fakturiramo parkiranje autobusa, kazao nam je Đoni Štambuk, zamjenik ravnatelja LUZ-a.
Autobusi, koji se svakodnevno parkiraju na Istarskoj obali, nemaju vezu s putnicima s kruzera. Oni svakodnevno dolaze u angažmanu različitih agencije iz svih dijelova Europe i dovode turiste koji su u obilasku zadarske povijesne jezgre. Parkirani su unutra ograde međunarodnog graničnog prijelaza i za njih bi trebala biti nadležna granična policija.
Lučka uprava je, prema riječima Štambuka, zatražila da se ta granična zona zamjeni s onom u Gaženici i da se proglasi vangraničnom. A tko će onda biti nadležan? Na Istarskoj obali ostao je tzv. carinski paviljon koji se, odlaskom trajekta Zadar na međunarodnoj liniji za Anconu, više ne koristi. Ostaje arhitektonski spomenik Nikole Bašića koji je projektirao taj obalni dio Poluotoka.
Lučka uprava napustila je i ukrcajne trake za lokalni trajektni promet, također izmješten u Gaženicu. Sav taj prostor ima status „čardaka ni na nebu niti na zemlji” što očito koriste vozači turističkih autobusa koji trošak parkiranja mogu pretvoriti u vlastitu ekstra dnevnicu. A Zadar se još nije domislio kako od svojih turista uzeti svaki novčić koji mu pripada.