Turistička zajednica Zadarske županije pokrenula je projekt izrade biciklističke destinacije koji bi trebao svjetlo dana ugledati sredinom 2016. godine. Projekt se sastoji od ukupno 7 faza u kojima su obuhvaćene razne aktivnosti od analize same destinacije u turističkom i ciklo-turističkom smislu, potencijala za ciklo-turizam u geografskom i klimatskom smislu, trasiranja, kategorizacije i klasifikacije biciklističkih staza i ruta pa do izrade vizualnog identiteta, labelinga, edukacije lokalnih subjekata i promocije na ciljanim ciklo-turističkim tržištima.
Ovaj projekt jedinstven je u Hrvatskoj jer pristupa kompleksnom i zahtjevnom tržištu ciklo-turista integrirajući lokalne prednosti i potencijale ciklo-turizma u skladu sa svjetskim trendovima u ovoj industriji i a u skladu je sa Strategijom razvoja turizma RH za razdoblje 2014-2020 godine i Glavnim planom razvoja turizma Zadarske županije.
“Projekt koji smo započeli, nadogradnja je i nastavak napora koje su lokalne turističke zajednice napravile proteklih godina unutar svojih destinacija i koje bi ovim projektom trebale dobiti novo svjetlo, unificiranost i prepoznatljivost u krugu zaljubljenika u ciklo-turizam. Zadarska županija je gotovo bez konkurencije u Hrvatskoj i široj okolici po potencijalima za ciklo-turizam i očekujemo kroz 3-5 godina da gosti na biciklima budu jedni od nositelja turizma u pred i post sezoni” – Mihaela Kadija, direktorica turističke zajednice Zadarske županije.
VIŠE O PROJEKTU:
PROGRAM RAZVOJA
DESTINACIJE CIKLO-TURIZMA
Turistička zajednica Zadarske županije (TZŽZ) kao regionalna turistička organizacija u 2015. godini pokreće program razvoja ciklo-turističke destinacije.
Zadarska županija svojim resursima i potencijalom područja za razvoj ciklo-turizma, posebice prostora Vranskog jezera, Podvelebitskog područja, Ravnih kotara i ličko-pounskog dijela županije, predstavlja ozbiljnu konkurenciju na tržištu. Stoga je, kako bi se osigurala jedinstvena standardizacija te marketinški pristup, Turistička zajednica županije preuzela brigu o ovom projektu uz podršku lokalnih turističkih zajednica županije.
Uz program rada TZŽZ te strategiju razvoja turizma RH, ovaj program uporište ima i u Glavnom planu razvoja turizma Zadarske županije 2013.-2023. koji definira CIKLO-TURIZAM kao „trend koji se već dvadesetak godina snažno udomaćio u središnjoj i zapadnoj Europi u posljednjim godinama se prenosi i u Hrvatsku, posebice u njezin kontinentalni dio. Zadarska županija sastavljena i od kontinentalnog dijela koji čini ličko-pounski razvojna cjelina, ali i bukovački i ravnokotarski dio, uz nezanemarivanje otoka, posjeduje iznimne komparativne prednosti za razvoj navedenog oblika turizma”.
Projekt razvoja ciklo-turizma u Zadarskoj županiji namijenjen je revitalizaciji i stavljanju u funkciju velikog broja šumskih, požarnih, poljskih puteva, te lokalnih cesta van turistički orijentiranih naselja uz more. Štoviše, posebna će se pozornost pridati prostoru županije s velikim razvojnim potencijalom ruralnog turizma kao podrška, odnosno nadopunjavajući program ciklo-turizma. Cijeli projekt razvoja ciklo-turističke destinacije donijet će značajan promet gospodarstvenicima (ugostiteljima, pružateljima drugih usluga) kao i kulturnim ustanovama i objektima, te tako dati značajan gospodarski uzlet i priliku, a posebno turistički nerazvijenim dijelovima Zadarske županije. No, neosporan je značaj, ne samo projekta, već i cijelog segmenta biciklizma na turističkom tržištu jer se radi o izrazito popularnom trendu koji donosi prednosti za cijeli turistički sektor na destinaciji.
Cjelokupan projekt brendiranja županije kao destinacije ciklo-turizma dugoročan je projekt koji predviđa 2015. i 2016. godinu kao startne godine u razvoju brenda.
Projekt se sastoji od sljedećih faza:
1. PRVA FAZA – PRIKUPLJANJE I OBRADA PODATAKA, POZICIONIRANJE I STRATEŠKI PLAN
2. DRUGA FAZA – IZRADA OPERATIVNOG PLANA PO MIKRO-LOKACIJAMA
3. TREĆA FAZA – TERENSKO PRIKUPLJANJE PODATAKA
4. ČETVRTA FAZA – MASTER IDEJA, VIZUALNI I VERBALNI IDENTITET
5. PETA FAZA – KARTOGRAFIJA, SIGNALIZACIJA, LABELLING, EDUKACIJA
6. ŠESTA FAZA – IZLAZAK PROJEKTA NA TRŽIŠTE
7. SEDMA FAZA – PROMOCIJA
Ovakav projekt snažno i izrazito pridonosi sljedećim ciljevima :
➢ Aktiviranje neiskorištenih turističkih resursa i kreiranje novih motiva dolazaka turista, posebice u razdoblju pred i posezone.
Ciklo-turizam danas broji najveće stope rasta od svih turističkih proizvoda za tržišta posebnih interesa. Procjene govore kako ciklo-turizam obuhvaća tako tržište od gotovo 60 mil. biciklista rekreativaca u Europi, godišnje se odradi preko 2 milijarde biciklističkih izleta a novčana vrijednost je oko 44 milijardi Eura. Procjene kažu da 6-8% svih turističkih aranžmana u Europi na neki način uključuju bicikl. Izvor: Studija Europskog parlamenta, 2009.; 2012. )
Stvaranje dodatnih turističkih sadržaja za turiste specifičnog interesa. Automatski revitaliziramo cijelo područje van naselja uz more koji time dobiva priliku za značajan ekonomski napredak.
➢ Obogaćivanje javne infrastrukture, usmjeravajući turiste, s već poznatih ali isto tako neoznačenih trasa kojima se biciklizam slučajno odvijao inercijom, na trase s većom dodanom vrijednošću netaknute prirode, autentičnosti i prirodne raznolikosti. Ovdje posebno treba istaknuti i aspekt sigurnosti jer će pravilno trasiranje i kategorizacija usmjeriti biciklističko – turistički promet na ceste i puteve s manje prometa.
➢ Razvijanje turističke ponude s većom dodanom vrijednošću koja omogućuje veću prosječnu potrošnju turista te time i razvoj gospodarske aktivnosti i povećanju zaposlenosti, posebice u razdoblju pred i posezone. Prosječni ciklo-turist troši oko 35% više nego obični turist (izvor: “Travel talk 2014” konferencija o ciklo-turizmu, Friedrichshafen). Cijeli projekt razvoja ciklo-turističke destinacije donijet će značajan promet gospodarstvenicima (ugostiteljima, pružateljima drugih usluga) kao i kulturnim ustanovama i objektima, te dati značajan gospodarski uzlet i priliku, čak i turistički nerazvijenom dijelu Zadarske županije.