Udruga za promicanje kvalitete življenja Otoka Ugljana Kolibrić oglasila se priopćenjem za javnost vezano za donošenje Odluke o zahtjevu za učestalost povratnih putovanja na relaciji Zadar (poluotok) – (Ošljak) – Preko i mjerama koje će udruga poduzeti kako bi osigurala provedbu iste.
Priopćenje prenosimo u cijelosti:
Dana 05.02.2015. u Banju na otoku Pašmanu održan je 2. sastanak predstavnika mjesta sa otoka Ugljana i Pašmana, a vezano za aktualne probleme važne za opstanak i razvoj ova dva otoka.
Na prvom sastanku koji je održan dan ranije u Kukljici na otoku Ugljanu utvrđeni su brojni problemi koje imaju stanovnici Ugljana i Pašmana, između ostalog uvođenje otočnih iskaznica odnosno ograničavanje broja putovanja po povlaštenoj cijeni, preseljenje prometa u luku Gaženica odnosno ukidanje ili drastično smanjenje broja linija za poluotok, cijena parkinga na pristaništu u Preku te autobusni prijevoz po otocima.
Radi efikasnijeg rješavanja problema, na sastanku u Banju je donesena odluka da ćemo navedene probleme rješavati pojedinačno, te da ćemo se za početak fokusirati na rješavanje problema povezanosti otoka Ugljana i Pašmana sa Gradom Zadrom ( Luka Zadar, dalje: Poluotok).
I.
Pregledavanjem postojećih veza sa Poluotokom došli smo do zaključka da su stanovnicima Ugljana i Pašmana potrebne sve postojeće linije te da ne možemo pristati na smanjenje broja linija na relaciji Preko – Poluotok. Ukidanjem pojedinih (ili većine) postojećih linija sa Poluotokom znatno će otežati i poskupiti život stanovnika otoka Ugljana i Pašmana što će potaknuti iseljavanje stanovništva, a posebice mladih.
U skladu s tim tražimo da učestalost trajektnih i brodskih linija na relaciji PREKO – (OŠLJAK) – ZADAR (POLUOTOK) ne smije biti manja od 15 povratnih putovanja dnevno, odnosno 105 povratnih putovanja tjedno, te da se cijena putne karte ne smije promijeniti uslijed provedbe ovog zahtjeva.
Ovime samo tražimo od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture da poštuje Zakone i Odluke Vlade i Sabora Republike Hrvatske, i to Zakon o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (NN 33/06, 38/09, 87/09, 18/11, 80/13) i Odluku o izmjeni Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu od 20.listopada 2011. godine.
Odlukom o izmjeni Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu za relaciju ZADAR – (OŠLJAK) – PREKO i obratno predviđena je ukupna minimalna učestalost od 164 povratnih putovanja tjedno i to na linijama 409 i 431.
Tražimo da se ukupan broj predviđenih povratnih putovanja tjedno raspodijeli na način koji će najviše odgovarati stanovnicima otoka Ugljana i Pašmana, što bi ujedno bilo u skladu sa člankom 3. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu: „Ovim se Zakonom uspostavlja sustav javnog prijevoza kojim se osigurava redovita povezanost naseljenih otoka s kopnom i naseljenih otoka međusobno, kao i naselja na kopnu, s primjerenim brojem dnevnih veza u oba pravca, a u cilju stvaranja boljih uvjeta za život na otocima i poticanja njihovog razvitka.”
Dakle, od predviđenih 164 povratnih putovanja na relaciji Zadar – Preko, tražimo da nas sa Poluotokom povezuje minimalno 105 povratnih putovanja tjedno, dok bi ostale linije bile prvenstveno namijenjene za prijevoz vozila za što je predviđena luka Gaženica.
Prema podacima Jadrolinije o broju prevezenih putnika i vozila, u proteklim godinama po broju putnika najprometnija linija je Zadar – Preko, sa čak 1.642.286 prevezenih putnika i 247.800 prevezenih vozila u 2013. godini. Iz ovoga je jasno da je spomenuta linija u prvom redu putnička te da se prilikom donošenja Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu nije vodilo računa o stvarnom stanju na terenu, te da su naši zahtjevi stvarni i opravdani.
II.
Druga bitna odluka koju smo donijeli na sastanku je da ćemo podržati načelnike općina Preko, Kali, Pašman i Tkon i predstavnika općine Kukljica povodom sastanka sa Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture. Kao predstavnici stanovnika Ugljana i Pašmana oni će na tom sastanku zastupati interese svih otočana. Ovo je situacija u kojoj svi otočani, pa tako i načelnici koji nas predstavljaju pred Ministarstvom, moraju biti jedinstveni i složni u iznošenju zahtjeva da se poštuju naše osnovne potrebe, jer ćemo jedino na taj način postići bolje uvjete za život za sebe i svoju djecu, omogućiti daljnji razvitak i napredak Ugljana i Pašmana.
U znak podrške načelnicima održati će se miran skup podrške 1 dan prije sastanka sa Ministarstvom na lokaciji pristaništa trajekta u mjestu Preko.
Za kraj ćemo citirati Proglas Otočnog sabora o statusu otočana:
„Ponovno pozivamo Vladu Republike Hrvatske na ozbiljno shvaćanje vrijednosti svojih otoka i spremnost otočana na dijalog o održavanju i revitalizaciju života na otocima. Po pitanju otoka svi otočani bi trebali aktivno sudjelovati, jer o sebi moramo sami odlučivati i ne dozvoliti drugima da odlučuju o našoj sudbini.
Otočanima ne treba olakšati život, otočanima treba jednakost šansi, mogućnost da svoj život na otoku razvijaju na način kao da su na kopnu. Život na otoku, rođenjem ili odabirom, ne smije biti prepreka razvoju težnji koje suvremeni čovjek ima.”
Prilog: Odluka o zahtjevu za učestalost povratnih putovanja na relaciji Zadar(poluotok) – (Ošljak) – Preko i mjerama koje će udruga poduzeti kako bi osigurala provedbu iste
Preko, 07.02.2015.
Predsjednica Udruge:
Nicolette Šoša
UDRUGA KOLIBRIĆ
Vlaka 2b
23273 Preko
Banj, 05. veljače 2015. godine
Temeljem članka 7. Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (Narodne novine br.33/06., 38/09., 87/09, 18/11, 80/13), i temeljem Odluke o izmjeni Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu koju je Vlada Republike Hrvatske donijela na sjednici održanoj 20. listopada 2011. godine, te temeljem sastanka održanog 5.2.2015. godine u mjestu Banj, predstavnici mjesta na otocima Ugljan i Pašman
. Antonija Titulić – Tkon i Ugrinić
. Božo Kraljev – Banj
. Andro Magić – Pašman, Mali Pašman i Barotul
. Ivan Karlić – Kukljica
. Berislav Kolega – Kali
. Nicolette Šoša – Preko
. Ivan Stanin – Poljana
. Tomislava Grgurev – Sutomišćica
. Ivica Luković – Lukoran
. Diana Grgona – Ugljan
. Lea Kučina – Neviđane
. Dino Kulonja – Dobropoljana
. Damira Korenov Mazić – Mali Lukoran
. Milo Čikarela – Ždrelac
. Šime Jureško – Mrljane
. Damir Mazić – Kraj
jednoglasno su donijeli
ODLUKU
o zahtjevu za učestalost povratnih putovanja na relaciji Zadar (Poluotok) – (Ošljak) – Preko i mjerama koje će udruga poduzeti kako bi osigurala provedbu iste
I.
Učestalost trajektnih i brodskih linija na spomenutoj relaciji ne smije biti manja od 15 povratnih putovanja dnevno.
II.
Cijena putne karte se ne smije promijeniti uslijed provedbe zahtjeva iz stavka I ove odluke.
III.
U znak podrške načelnicima općina Preko, Kali, Pašman i Tkon i predstavniku općine Kukljica povodom sastanka sa Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture na temu uspostavljanja prometa između Zadra i Preka održati će se miran skup podrške. Skup će se održati 1 dan prije sastanka na lokaciji pristaništa trajekta u mjestu Preko.
IV.
Ukoliko se ne udovolji našim zahtjevima održati ćemo niz prosvjeda do ispunjenja naših zahtjeva. Nećemo dozvoliti Izolaciju Otoka Ugljana i Pašmana!
V.
Iz Odluke o izmjeni Odluke određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu od 20. listopada 2011. godine :
U Odluci o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu, Klasa: 342-01/08-01/05; Ur. broj: 5030116-08-1 od 5. prosinca 2008. godine i Odluci o izmjeni Odluke o određivanju državnih linija u javnom prijevozu u linijskom obalnom pomorskom prometu, Klasa: 342-01/10-01/01; Ur. broj: 5030116-10-1 od 4. ožujka 2010. u točki I. u Tabelarnom prikazu, brojevi linija mijenjaju se i glase :
Linija: 409 ZADAR-(Ošljak)- PREKO i obratno
– MINIMALNA UČESTALOST povratna putovanja tjedno: Izvan sezone 56 puta, predsezona i posezona 63 puta, visoka sezona 70 puta
– LINIJA PREMA VRSTI BRODA: brodska
– KAPACITET VOZILA I PUTNIKA: izvan sezone 250 putnika, predsezona i posezona 250 putnika, visoka sezona 250 putnika
Linija 431 ZADAR – (OŠLJAK) – PREKO i obratno
– MINIMALNA UČESTALOST povratna putovanja tjedno: Izvan sezone 108, predsezona i posezona 116, visoka sezona 126
– LINIJA PREMA VRSTI BRODA: trajektna
– KAPACITET VOZILA I PUTNIKA: izvan sezone 160/800, predsezona i posezona 160/800, visoka sezona 160/800.
VI.
Iz odluke je razvidno da se slažemo sa ukupnim brojem utvrđenih povratnih putovanja tjedno na liniji Zadar – (Ošljak) – Preko (točka V. ove Odluke) i sa preseljenjem trajektnih linija u novu luku Gaženica s time da se linije preraspodijele na način da minimalno 105 povratnih putovanja bude na liniji 409 a ostala povratna putovanja se preraspodijele na liniju 431, odnosno u luku Gaženica.
VII.
Odluka stupa na snagu danom donošenja.