Nakon jučerašnjih izjava ministra Siniše Hajdaša Dončića u Zadru o projektu Luke Gaženica i preseljenju trajektnog prometa, u kojima je opet prozvao zadarskoga gradonačelnika Božidara Kalmetu, gradonačelnika smo pitali za komentar.
Gradonačelniče, ministar HajdašDončić kaže da igrate politički ping-pong oko luke Gaženica?
– Stolni tenis cijenim kao sportsku disciplinu, iako igram nogomet, jer osobno preferiram timske sportove. Da bi se postigao dobar rezultat, tim mora, zajedno s vođom tima, spremno odgovoriti na sve izazove.
Ono u što ministar HajdašDončić nije upućen ili ne zna je to da luka Gaženica nije isključivo namijenjena preseljenju trajektnog prometa s Poluotoka. Vođa tima uvijek mora gledati širu sliku. Luka Gaženica je buduće prometno čvorište mnogo širih razmjera nego što to ministar shvaća.
Gaženicu smo zamislili da se paralelno razvija kao višenamjenska luka ( ro-ro, kruzerskihomeport, ribarska te luka dužobalnihlinija ). Zašto? Zato jer je na prostoru koji čini najkraći pomorski put koji spaja zapadnu, istočnu i srednju Europu sa Bliskim i Dalekim istokom, a najbliži je put prema srednjoj Italiji.
Manipulirate li javnošću, kako ministar tvrdi? Nama novinarima jedno, a njemu na sastanku drugo?
– Moji stavovi o Gaženici su uvijek isti, jasni i nedvojbeni i to javnost zna. I kad sam bio izložen napadima , o Gaženici sam uvijek mislio i govorio isto. Ukratko, Gaženica je morala biti završena sa zgradom terminala, početak rada luke morao je spreman dočekati koncesionar za brodsku liniju Zadar- Ošljak-Preko, uz zadržavanje trajektnog prijevoza pola/pola na probni rok od godine dana, uz uvjet da kamioni i šleperi odmah presele u Gaženicu. Nakon toga je trebalo iskoncesionirati dio terminala za kruzerskihome port.
Odluku o brodskoj liniji Zadar-Ošljak-Preko Vlada je donijela 20.listopada 2011., jer sam i kao ministar u toj Vladi znao da trebamo napraviti pripremu i misliti na sve, posebno na otočane, prije otvorenja Luke Gaženica. No, drago mi je, da je sadašnji ministar, doduše s velikim zakašnjenjem, odlučio za tjedan dana provesti tu moju ministarsku odluku, odnosno tadašnje Vlade. I još nešto, na sastanku, na kojem se raspravljalo o putničkim linijama, nisam bio ja nego moj izaslanik, pročelnik Darko Kasap s jasnim stavovima o tome da moraju biti 4 brodske linije Preko-Poluotok ujutro, 4 rano poslijepodne i dvije navečer. Dopuštam da je Kasapa i mene ministar pobrkao.
Je li Gaženica stvarno zastala radi megalomanije za koju Vas HajdašDončić proziva?
– Kad je postao ministar, Siniša Hajdaš Dončić izjavio je da je ugovor o izgradnji Luke Gaženica amoralan i štetan za državu i da ga treba raskinuti. Ugovor nije uspio raskinuti, ali je 2013., uoči lokalnih izbora, odlučio obustaviti radove u Luci Gaženica po ugovorenom projektu i modelu financiranja. Danas ministar tvrdi da je „ luka u Gaženici dobar i koristan projekt i da je potrebna „. Priznajem da je ministar učinio velik korak u retorici oko Gaženice- od amoralnog i štetnog do korisnog i potrebnog projekta. I čestitam mu na tome.
No, samo zato što je uzeo privilegiju da mijenja mišljenje i igra s Gaženicom, kako sam kaže, politički pingpong, luka još nije otvorena, što bi u ovo recesijsko doba bilo itekako bitno, i moglo je tamo već raditi više od tisuću ljudi. Siniša HajdašDončić je izravno odgovoran za takvo stanje. To je taj njegov šlamperaj potpomognut aktualnom Vladom. No, bez obzira na sve, rekli smo da ovaj projekt nitko neće uspjeti zaustaviti i on će jednog dana, nadamo se vrlo skoro, biti potpuno završen i biti motor gospodarskog razvoja Zadra, a i šire.