Udruga „Eko-Zadar” u 2014. godini je u sklopu projekta „Zeleni telefon” zaprimila ukupno 246 prijava, što je 40 prijava više nego 2013. godine. Zeleni telefon je služba za rješavanje problema zaštite prirode i okoliša. Služi građanima kao servis za prijavljivanje problema i nepravilnosti u okolišu, te za dobivanje informacija vezanih uz okoliš.
Najbrojnije su prijave koje spadaju u kategorije „Razno” i „Otpad”. Kao i prošle godine, naše sugrađane najviše smetaju problemi vezani uz otpad, posebice divlja odlagališta otpada koja su, nažalost, veliki ekološki problem u našoj županiji. Prijave koje se odnose na kategoriju „Razno” većinom čine upiti vezani za ekološku poljoprivredu; naši su sugrađani tražili savjete o ekološkom sjemenarstvu, ekološkom uzgoju hrane i distribuciji ekoloških prehrambenih proizvoda na tržište. Prijave iz ove kategorije smo najbrže i najlakše rješavali, posebice jer udruga „Eko-Zadar” kontinuirano organizira sajmove zdrave hrane i tradicijskih proizvoda „Dani sunca” koji je praktično rješenje za distribuciju ekoloških proizvoda. Uz to, udruga je prošle godine u studenom i travnju organizirala i razmjenu sjemenja. Nažalost, bilo je i prijava okolišnih problema koji su gotovo nerješivi te su, nakon opetovanih prijava, i dalje u postupku rješavanja. U ovakvim se slučajevima obično radi o ekološkim problemima povezanima s velikim zagađivačima.
Zeleni telefon sve više „online”
Analiza komunikacije između građana i volontera Zelenog telefona u protekloj godini pokazala je da Zeleni telefon češće zovu muškarci: bilo je 56% poziva od muškaraca, naspram 44% poziva od žena. Većina prijavitelja ostavlja svoje kontaktne podatke za daljnju komunikaciju te se, gotovo bez iznimke, svi predstave. Najpopularniji medij za prijavu problema i dalje je telefon, ali sve se više koristi i internet, bilo putem elektronske pošte ili poruka upućenih udruzi preko Facebook profila https://www.facebook.com/EkoZadar.
U sklopu projekta, tijekom 2014. godine educirali smo i obučili za rad na Zelenom telefonu troje volontera/ki. Ujedno smo educirali i građane o nadležnim institucijama kojima se osobno mogu obratiti u svrhu rješavanja pojedinih okolišnih problema i time povećali aktivno sudjelovanje javnosti (građana) u donošenju odluka i zalaganju za zaštitu okoliša, što je i jedan od ciljeva projekta. Bolja informiranost, suradnja i povezanost s lokalnom upravom i institucijama doprinosi učinkovitoj zaštiti okoliša u gradu Zadru i Zadarskoj županiji, a samim time i održivom razvoju.