ZAGREB – USKOK je na svojoj stranici objavio priopćenje u kojem potvrđuje da je istraga u aferi HAC – Remorker proširena i na zadarskog gradonačelnika i bivšeg ministra prometa Božidara Kalmetu.
Nakon donošenja rješenja o provođenju istrage protiv osmorice okrivljenika u listopadu 2013. godine i rješenja o provođenju i proširenju istrage protiv sedmorice okrivljenika u studenome 2013. godine, USKOK je donio rješenje o provođenju i proširenju istrage protiv hrvatskog državljanina (1958.) zbog osnovane sumnje na počinjenje kaznenog djela udruživanja za počinjenje kaznenih djela, kaznenog djela zlouporabe položaja i ovlasti, kaznenog djela protuzakonitog posredovanja, četiri kaznena djela poticanja na zlouporabu položaja i ovlasti te tri kaznena djela poticanja na primanje mita. (17.11.2014.)
Osnovano se sumnja da je XIV. okr., ministar mora, turizma, prometa i razvitka a potom ministar mora, prometa i infrastrukture, od 2005. do kraja 2010. godine, u Zagrebu, u namjeri stjecanja znatne nepripadne imovinske koristi za sebe i druge okrivljenike, u zajedničko djelovanje povezao I. okr., državnog tajnika u navedenom Ministarstvu te predsjednika Nadzornog odbora društava Hrvatske autoceste i Hrvatske ceste, II. okr., člana Uprave HAC-a a potom pomoćnika ministra u navedenom Ministarstvu, III. okr., člana Uprave HAC-a i IV. okr., predsjednika Uprave društva Hrvatske ceste a nakon toga predsjednika Uprave HAC-a. U cilju ostvarenja plana grupe, I., II., III. i IV. okrivljenik su, sukladno dogovoru s XIV. okr., realizirali izvlačenje novca iz društava HAC i HC preko angažiranih izvođača radova te su, koristeći pritom autoritet investitora, stavljanjem pojedinih izvođača u povoljniji položaj za dobivanje poslova, plaćanjem neosnovano uvećanih vrijednosti izvedenih radova kao i plaćanjem neizvršenih vantroškovničkih radova, od odgovornih osoba trgovačkih društava zauzvrat tražili isplatu novčanih nagrada koje su im dijelom, u iznosu od 1.000.000,00 kuna, izravno isplaćene u gotovini, dok je isplata dijela nagrade realizirana na način da je III. okr. angažirao V. okr., odgovornu osobu u jednom društvu i voditelja poslova u više trgovačkih društava i jednom obrtu, koji je po uputama III. okr. izdavao fiktivne fakture trgovačkim društvima za poslove koji nikad nisu obavljeni. Na opisani način je na račune društava i obrta V. okr. uplaćeno ukupno najmanje 30.000.000,00 kuna a potom je navedeni iznos uplaćen na račune inozemnog društva V. okr. koji ga je zatim podigao i za sebe, sukladno dogovoru, zadržao najmanje 5.500.000,00 kuna, dok su iznos od najmanje 24.500.000,00 kuna međusobno podijelili I., II., III., IV. i XIV. okrivljenik – stoji u priopćenju.
Jutarnji list je prošlog mjeseca prvi objavio iskaz Josipa Sapunara, bivšeg člana Uprave za financije HAC-a kojim je ovaj teško optužio bivšeg HDZ-ova ministra. – U nekoliko navrata kada sam Zdravku Livakoviću predavao novac izvučen preko Premilovca, Livaković mi je govorio da je to novac za Kalmetu i za Zadar. Ja sam iz toga shvatio da dio tog novca Livaković predaje osobno Kalmeti, dok se preostalim dijelom financiraju političke struje bliske Kalmeti i Livakoviću u Zadru. Ovo objašnjavam zato što su Kalmeta i Livaković inače kada bi govorili o Zadru govorili o političkoj grupaciji, odnosno političkoj strukturi kojoj su pripadali i koja je u Zadru bila njihova politička baza, a ne, naravno, o gradu Zadru i njegovim stanovnicima. Pojašnjavam da kada mi je Livaković u više navrata govorio kuda ide novac, izrijekom je spomenuo Božidara Kalmetu – rekao je istražiteljima Sapunar.
Ovo su tvrdnje koje je Josip Sapunar, bivši član Uprave za financije HAC-a, iznio u svojem najobuhvatnijem iskazu koji je kao osumnjičenik dao u aferi Remorker i u kojem je gotovo čitav dan pred istražiteljima u Gajevoj opisivao nešto što se bez ikakvoga pretjerivanja može nazvati – najveća korupcijska hobotnica ikad.
Sapunar je opisao da je zapravo čitav projekt izgradnje magistralnih cestovnih pravaca u Hrvatskoj od 2004. do 2008. godine bio prožet korupcijom.
Da su troškovi koje je hrvatska država te njezini građani platili za izgradnju zapravo bili uvećani, i to tako što su se poslovi dobivali potpunom negacijom pravila tržišnog natjecanja, a na kraju bi se zaslužne podmazalo vrlo izdašnim provizijama.