ZADAR– Ostvarenjem projekta, marketinški nazvanog Vrata Zadra, koji obuhvaća prostor Ravnica i bedema, stvorio bi se novi identitet Zadra za afirmaciju na tržištu.
Ustvrdio je to arhitekt Nikola Bašić, autor prvonagrađenog rada na anketnom natječaju Ravnice, koji je svoju viziju novog lica Zadra prezentirao na Gospodarskom vijeću kojeg je sazvala Županijska komora.
Okosnica budućeg izgleda Zadra, kojeg bi prvo trebali planom definirati urbanisti, jeste prokop kanala uz bedeme, koji bi se odvojili šetnicom, spojili mostom, a uz njih bi se, mogli premjestiti štandovi s Foruma, kazao je Bašić.
U projekciji novih sadržaja, osnova svega su tri hotela: onaj na Ravnicama, na prostor Elektre te na mjestu sadašnjeg Zavoda za javno zdravstvo.
Ispod prostora Ravnica propale bi se etaže za parkiranje ukupno 1300 vozila. Od javnih prostora navodi se veliki trg, amfiteatara, dok bi park Vladimira Nazora bio nadviti paučinastim nadstrešnicama. U njemu će ostati škole, iako su neki htjeli da ih se dislocira, istaknuo je Bašić i dodao je kako bi se materijal od iskopa mogao koristiti kao nadogradnja prostora na kojem bi se morala izgraditi školska sportska dvorana.
Kako je po Bašiću najvažniji da se taj vrijedna dio prostora Zadra ne pretvori u komercijalne sadržaje, zbog čega će njegova glavna namjena biti novi kulturni forum. Od polivalentne dvorane s naglaskom na kongresnu, centar izvedbenih umjetnosti, muzej košarke na mjestu starih Jazina te novo kazalište.
Kulturu ne smijemo marksistički shvaćati kao nešto što je parazit društva već proizvodnja. To trebamo iskoristiti kao što to već radi Šibenik, kazao je Bašić.
On nije sklon pretvaranju Poluotoka u turističku ljušturu, ali ga treba osloboditi od prometa koji remeti život i posao domaćeg stanovništva.
Promet će se zaustaviti na Ravnicama, a za plaćenu naknadu, vlasnici vozila moći će koristi ekološka vozila za kretanje po Poluotoku, predviđa arhitekt Bašić. Iako će Poluotok ostati bez trajektnog prometa, luka, dodaje Bašić, neće izgubiti svoj promet. Hoće li novi oblik lučkog prometa biti velika marina u gradskoj luci, o tome se zadarski arhitekt danas nije izjašnjavao.
Cijela priča, nazvana Vrata Zadra, procijenjena je na 110 milijuna eura. Sam proboj kanala Foša – Jazine koštao bi 60 milijuna eura
Iako je ovo bila prva službena prezentacija u Zadru, s nje je izostao gradonačelnik Božidar Kalmeta koji je projekt promovirao u medijima pod radnim nazivom Monte Carlo. Kalmetu je ispričao njegov zamjenik Zvonimir Vrančić iznenadnim obavezama koje su gradonačelnika odvele na drugo mjesto.