ZADAR– Građevinski radovi u Novoj luci Gaženica su završeni, potvrdio je Emil Bilić, ravnatelj Lučke uprave Zadar i najavio kako će se obaviti tehnički pregled i ishoditi uporabna dozvola za građevinu.
Tehnički pregled započinje 1.srpnja, a nakon dobivanja uporabne dozvole, izvođač radova predat će građevinu investitoru, najavio je Bilić. Investitor je Lučka uprava Zadar koja je uz jamstvo Vlade RH dobila kreditnu liniju od Europske investicijske banke i Njemačke razvojne banke na 220 milijuna eura. Za prve dvije faze koje je gradio austrijski Strabag potrošeno je, po neslužbenim informacijama oko 130 milijuna eura. Ostao je prostor za putničku zgradu čija je gradnja trebala koštati 50 milijuna eura. Tu je, kao što je poznato došlo do zastoja projekta koji je postao i tema političkog prepucavanja Kalmetine garniture koja je započela i namjeravala završiti Gaženici i aktualnog ministra Siniše Hajdaš Dončić. No, njih dvojica su se, sudeći prema izjavama Kalmete, nedavno dogovorili da će Gaženica biti završena manje više onako kako je to nacrtao arhitekt Nikola Bašić.
Kalmeta je nedavno rekao i kako je obišao Gaženicu koja je pretvorena u pravi, mali grad. U to smo se jutros uvjerili u ilegalnom obilasku još uvijek službenog gradilišta na kojem se odvijaju posljednji radovi na uređenju okoliša. I zapazili kako auto – cesta ulazi i prolazi Gaženicom, te da Zadar ima još jedan rotor, i to dvostruki. Zapazili smo i da prostor za ribarsku luku, na žalost zjapi prazan, a tvornica ribe Adrija, koja je imala izravan pristup moru, odsječena je četverotračnom cestom. U Novu luku Gaženicu uplovila i jedna mala barka, a poznato je kako će prvi kruzer, za koje je Gaženica namijenjena uz lokalni trajektni, pristati na najveći gat 12. srpnja.
A po izlasku iz Nove luka vidljivo je kako prostor industrijske zone Gaženica izgleda avetinjski s oznakom “prošlo, svršeno vrijeme”.
kandidata, ali postupak izbora još nije okončan, kratki su odgovori na naša pitanja.