Bila je prva škola u ovom dijelu Europe koja je 2000. godine uvela sustav upravljanja kvalitetom ISO 9001, opremivši se tada s nekoliko milijuna kuna vrijednom opremom.
Postali su prvi ispitni ECDL centar koji su 90-ih godina osposobili nekoliko tisuća Zadrana za korištenje računala. Dobitnici su dviju nagrada Grada Zadra, a vlasnici su i nagrade Zadarske županije. Posebno su ponosni na priznanje koje im je 2011. godine Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture dodijelilo za izniman doprinos i unaprijeđenje pomorske znanosti i obrazovanja. Sredinom 90-ih počeli su se baviti posredovanjem u zapošljavanju učenika, da bi prošle godine ostvarili čak 10 milijuna kuna prometa.
Ne, nije riječ o nekoj elitnoj zapadnoeuropskoj školi. Govorimo o našoj Pomorskoj školi u Zadru, koju unatoč svim izazovima već punih 20 godina uspješno vodi Svetko Perković. Razgovor s njim bio je moguć ipak tek kad su počeli uskrsni praznici i kad su školski hodnici utihnuli. Jer, u suprotnom, s energičnim i komunikativnim ravnateljem Perkovićem teško da možete u miru popričati.
* Dvadeset godina ravnate Pomorskom školom. Kako se osjećate kao jedan od najdugovječnijih zadarskih ravnatelja?
– Nakon toliko godina očekivalo bi se da se čovjek osjeća umorno, no kad radite s adolescentima, kao da zapravo apsorbirate njihovu mladenačku energiju, pa ne možete ni ostariti, ne daju ti… I naravno tu su uvijek nove generacije mladih nastavnika koji donose uvijek nove ideje.
* Škola u posljednje vrijeme zapravo djeluje kao uspješna tvrtka i postiže iznimne rezultate. U čemu je tajna?
– Mi zapravo koristimo samo specifičnosti naše škole koja je u mnogočemu različita od drugih. Imamo možda više mogućnosti od drugih škola, ali tu su i obveze, koje iz toga proizlaze. Moramo dinamično pratiti razvoj tehnologije u pomorstvu i međunarodne propise s tog područja. To uvjetuje trajno opremanje i trajno obrazovanje svih koji sudjeluju u radu škole. Nas 50 djelatnika ove škole u tome je, rekao bih, u velikoj mjeri uspjelo. Možda tajna leži u motivaciji djelatnika i stvaranju jednog okruženja u kojem se svi veselimo zajedničkom uspjehu. Radimo kao tim, s tim da je osnovno područje našeg interesa učenik sa svim njegovim potrebama, problemima i interesima, pa stoga vjerujem da su naši učenici, njih 450 učenika zadovoljni školom. Redovito ih propitujemo o tome, naravno i roditelje. Saslušamo dojmove, prihvaćamo njihove sugestije za poboljšanje u svakom pogledu, naravno ako su opravdane. U ovom poslu sam najponosniji kad mi se nakon 10 godina od završetka školovanja pojavi učenik koji je u međuvremenu postao kapetan ugledne svjetske pomorske kompanije. To je taj benefit koji se ne može ničim platiti i koji ne ostavlja čovjeka ravnodušnim. Jednostavno ti daje motivaciju i poticaj da i dalje radiš najbolje što možeš.
* Kakav je odnos našeg najvećeg brodara Tankerske plovidbe prema školi koju je 1957. godine i utemeljila?
– Unatoč raširenom mišljenju kako Tankerska plovidba trajno pomaže Pomorsku školu u financijskom i svakom drugom pogledu, imam potrebu naglasiti da smo naše odnose zadnjih 20 godina potpuno zapustili. Naime, Tankerska plovidba u tih 20 godina ni na koji način nije pomagala Pomorsku školu u njezinu razvoju. Međutim, dolaskom nove uprave, po prvim kontaktima, osjećam nagovještaj pokretanja i intenzivne suradnje na obostranu korist.