Jadranske luke predstavljaju bitnu mogućnost za povezivanje ovog geografskog područja s glavnim ekonomskim centrima na europskoj i internacionalnoj razini.
Jedan od važnijih primjera su trajektne linije koje povezuuju zapadnu Grčku, Hrvatsku, Crnu goru i Albaniju s lukom Ankona i Bari u Italiji, predstavljajući vidljiv dokaz ekonomskih veza kroz ovo područje. Ove usluge uz kontejnerski feeder servis, povezuju različite jadranske luke s glavnim čvorištima na zapadnom i južnom Mediteranu te predstavljaju snažnu potporu razvoju zelenog transporta tereta. Međutim, utjecaj globalne krize na nacionalnu ekonomiju područja i na pomorski transport općenito doveo je do reduciranja privlačnosti korištenja ovih servisa u odnosu na cestovna prijevozna rješenja.
Iako je danas luka Igoumenitsa dobro povezana autocestom „via Egnatia”, razvoj željezničke infrastrukturne mreže kojom bi se povezale luke Bari, Durres, Bar i hrvatske luke (uz iznimku luke Rijeke) i njihovo povezivanje s europskom TEN-T mrežom je upravo zaključeno ili je u tijeku. Izgradnja infrastrukture je samo jedan korak ka aktivaciju intermodalnih servisa. Cijene promjene modaliteta i manja fleksibilnost pomorskog i željezničkog prijevoza u usporedbi s cestovnim kao i različiti zakonski okviri čine aktivaciju intermodalnih koridora na Jadranu teškim. Stoga, javlja se potreba za uključivanjem relevantnih javnih tijela koja bi poduprle investicije, kako bi se povećala kompetitivnost međuobalnog linijskog povezivanja te kako bi se povećala privlačnost intermodalnih prijevoznih rješenja. Potpora razvoju intermodalnih prijevoznih rješenja u području koje pokriva projekt ima snažan utjecaj na čitavo programsko područje, a vidljivo je kroz redukciju prometa na cestama i povezanih negativnih učinaka (onečiščenje, zagušenje), teritorijalnu kompetitivnost i redukciju rizika zbog marginalizacije lokalnih ekonomija.
Glavni cilj projekta jest unaprjeđenje integracije short sea shippinga u logističkim lancima koji prolaze kroz Jadransko more, i točnije odredba najboljih okruženja za aktivaciju intermodalnih željezničkih i morskih transportnih usluga između luka i njihove unutrašnjosti. Jadranske luke trenutno imaju različite pristupe prometnoj infrastrukturi u unutrašnjosti: čak i ako su luke i nacionalne vlade poduzele značajne investicije za povećanje pristupačnosti željeznica i povezanosti sa nacionalnom mrežom željeznica, nemaju sve luke pristup željezničkim servisima i infrastrukturi. Stoga, potrebno je imati pravu sliku o dostupnoj infrastrukturi i o zakonskim okvirima za intermodalnost kako bi se izbjegnuo rizik mogućeg nedostatka alternative u transportu pri čemu cesta ostaje kao jedini mogući način prijevoza. Projekt zato podupire implementirane ili infrastrukturne investicije u tijeku kako bi se promovirao intermodalni prijevoz.
Clj prezentacije je informirati sve korisnike i sudionike prometnih lanaca o
EU projektima ”MEDNET” i ”INTERMODADRIA” i njihovim aktivnostima.