ZADAR– Identificirane su tri moguće opcije, s 36 različitih modela financiranja i upravljanja putničkom zgradom u Novoj luci Gaženica, doznali smo u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture na naš upit o zaključcima studije ispltljivosti.
Studiju je radila francuska tvrtka EGIS International, koja je od samog početka konzultant za tehničku pomoć na Projektu Nova luka Zadar, a koju su angažirali kreditori.
Zadaci dorađene studije isplativosti „Nove luke Gaženica”su bili analizirati različite modele upravljanja i eventualnu faznu gradnju centralne zgrade Terminala. S obzirom na visoku prvotnu procjenu vrijednosti građevine, konzultanti su pripremili različite modele gdje su identificirani dijelovi zgrade na kojima se mogu napraviti uštede u prostoru, ali i u financijskom dijelu investicije., navodi se u odgovoru iz resornog ministarstva, kao i pojašnjenje te tri opcije .
Opcija A1 – po postojećem dizajnu sa uštedama u materijalima, kako bi se smanjila troškovna komponenta projekta
Opcija A2 – po optimiziranom postojećem dizajnu, ali sa faznom gradnjom, sa ciljem smanjenja troškovne komponente
Opcija B – s minimalno propisanim tehničkim uvjetima, faznom gradnjom, a koji bi zadovoljili potrebe za funkcioniranje projiciranog prometa u samoj luci.
Do kraja 2014. godine planiramo objaviti tender dokumentaciju za operatera, a drugom polovicom 2015. godine očekuje se odabir operatera za luku, potvrđena je najava o natječaju za koncesiju o kojem se govorilo kada je ministar Siniša Hajdaš Dončić posljednji put bio u Zadru. Tada je, podsjećamo razgovarao sa svojim prethodnikom Božidarom Kalmetom, u njegovom uredu gradonačelnika o Gaženici.
Ta te tema bila udarna tijekom predizborne lokalne kampanje, a nakon tog razgovora u zadarskoj vijećnici ćuju se pomirljivi tonovi od strane gradske vlasti. Ministar je ponudio kompromis za Gaženicu. To nije zatvorena pričao, kazao je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća dogradonačelnik Zvonimir Vrančić.
Različiti se opcije razmatraju i otvoreni smo prema svim modelima koji će u konačnici dovesti do zadovoljstva svih korisnika budućeg Terminala, poručili su iz resornog ministarstva i dodali kako se razmatra i model po kojem bi se uključili i Grad Zadar i Zadarska županija.