Poziv na iskazivanje interesa za financiranje, izgradnju, vođenje i upravljanje zgradom terminala na novom trajektnom i kruzerskom terminalu u Gaženici Lučka uprava u Zadru objavila je u travnju prošle godine, a Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture odlučit će po kojem modelu na prijedlog francuskog konzultanta.
Da su oni angažirani javnost je mogla doznati na prošlotjednom skupu Otočkog sabora. Direktor Županijske gospodarske komore Denis Ikić kazao je kako će o tome odlučiti francuski konzultanti. Na istom skupu moglo se čuti od načelnika općine Preko Ante Jerolimova kako je u dvije faze izgradnje lučke infrastrukture u Gaženici do sada utrošeno 180 milijuna kuna, te da se uštedjelo 35 posto planiranih troškova od kredita za koji je kamatna stopa, nevjerojatnih 0.7 do 0.9 posto. Studije isplativosti pokazale su da ta putnička zgrada, koju HDZ-ovi zagovornici žele izgraditi u reduciranom izdanju od 50 milijuna eura predviđene građevinske vrijednosti, donosit će luci zaradu od 60 posto!? Kako, trebat će još čekati, po svemu sudeći odgovor nove studije.
Tko je angažirao francusku tvrtku EGIS i koliko će koštati njene usluge za određivanja modela dovršetka nove luke Gaženica, pitanje je koje smo postavili Lučkoj upravi kao i resornom ministarstvu.
Na to pitanje dobili smo odgovor samo od ravnatelja Lučke uprave Emila Bilića. kojeg prenosimo u cijelosti:
Javni poziv na koji se referirate predstavljao je neobvezujući poziv za
iskaz interesa radi gradnje trajne zgrade terminala i upravljanja istom po
predloženim modelima, te ima karakter uglavnom ispitivanja tržišta, jednako
predstavlja i važan izvor preliminarnih informacija o potražnji za lokacijom
i objektom.
U postupcima koji predstoje, a uvijek će to biti postupci koji se naslanjaju na Zakon o koncesijama na temelju svih tehničkih, financijskih, prometnih, sigurnosnih i sl. parametara kako na strani davatelja koncesije tako i koncesionara valja sve podatke na jednom mjestu
objediniti i obraditi, u međusobnoj ovisnosti komparirati i predvidjeti održive modele, te je to, pojednostavljeno rečeno, predstudija ekonomske opravdanosti. Po odabiru jednog modela, svi parametri odnosnog modela predstavljaju Elaborat ekonomske opravdanosti koncesije i čine sastavni dio tenderske/ ponudbene dokumentacije koja bi zainteresiranim potencijalnim
ponuditeljima bila stavljena na raspolaganje po objavi namjere davanja koncesije ( v. odnosne odredbe Zakona o koncesijama NN-143/2012).
luka Zadar, temeljem Ugovora o zajmovima (EIB&KfW), čiji je jedan od
ugovornih zadataka i savjetovanje i operativni planovi upravljanja i
korištenja buduće luke. U obavljanju ove ugovorne obveze u siječnju 2012.g.
sačinjena je analiza i studija modela upravljanja, koji je i usvojen po UV LUZ 29.05.2012.godine.
Pismom Ministra (Siniše Hajdaš Dončića, op.a) od 8.02.2013.g. predloženi su novi modeli,
te se suglasnošću svih dionika(MPPI, Banke, LUZ kao izvršitelj) tijekom svibnja 2013.godine pristupilo ažuriranju predmetne studije na način da se uključe i obrade svi referentni podaci i zahtjevi, sukladno tomu utvrđeni zadaci i ostali uvjeti definirani su aneksom temeljnom Ugovoru.
Iz ovog svega možemo zaključiti kako Europska investicijska banka i Njemačka razvojna banka, preko svog konzultanta, zapravo diktiraju kako će izgledati Nova luka Gaženica. A da se studija isplativosti radi od početka 2012. godine, da bi se polovicom prošle godine „ažurirala“. Što će ona pokazati i kada će izaći na vidjelo, ne zna se!