Danas je na Sveučilištu u Zadru predstavljen projekt ‘Blagostanje kroz raznolikost’, Poboljšanje pristupa tržištu rada ugroženih skupina koji se provodi u narednih 18 mjeseci na području Ličko-senjske, Karlovačke i Zadarske županije, a sufinancira ga Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Ukupna vrijednost projekta iznosi 156.866 eura od čeka EU financira 148.547 eura, odnosno 95 posto ukupnih troškova.
Projekt predstavlja iskorak Sveučilišta u Zadru prema edukaciji stanovništva u ruralnim dijelovima Republike Hrvatske u segmentu ekološke poljoprivrede i seoskog turizma.
Misija projekta je podrška ljudima koji žive u brdsko-planinskom području.
‘Prvo im želimo objasniti da život koji žive, ako se presloži može biti kvalitetan. Te ljude treba educirati o ekološkoj poljoprivredi kojom se možda i bave, a da toga nisu ni svjesni pa svoje proizvode prodaju po nižoj cijeni od realne koja vlada na tržištu. Želimo da se ti ljudi osjećaju ugodno i budi ponosni zbog načina života kojeg žive, a ne da se srame. Kraj u kojem žive ima velike komparativne prednosti, pogotovo u novom rasporedu snaga u Eu. Proizvodi koje oni mogu pružiti su ne samo plaćeni nego dapače dobro plaćeni. Treba ih osnažiti da ostanu u svom zavičaju, a ne da bježe. To je naš krajnji cilj: osnažiti čovjeka, udružiti pojedince i u konačnici plasirati njihove proizvode na tržište. Naš je zadatak pomoći im da selektiraju one proizvode koji imaju visoku dodatnu vrijednost’, rekao je voditelj projekta Božidar Bruce Yerkovich. Kao primjer je naveo pčelarstvo.
‘EU uvozi 250 000 tona meda uglavnom iz Kine. Hrvatski pčelari ne znaju kako prodati svoj med u EU koji je najvećim dijelom ekološki proizveden,’ pojasnio je Yerkovich.
Polaznici projekta će imati priliku kvalitetno sudjelovati u procesu od početka odnosno stvaranja ideje preko realizacije do plasman svojih proizvoda na tržištu.
Projektni tim ‘Blagostanja kroz raznolikost’ čine osim djelatnika Sveučilišta u Zadru i partneri iz Hrvatskog zavoda za zapošljavanje iz Zadra i Gospića te partneri iz razvojne agencije Lira i Društva za promicanje kulture življenja Zvono uz Kupu.
Projekt se obraća dvjema ciljanim skupinama: dugotrajno nezaposlenim osobama (iznad 5 godina) i pripadnicima nacionalnih manjina.
U prvoj fazi projekta u sljedeća dva mjeseca projektni tim će okupiti i motivirati stotine ljudi kako bi ih jednog po jednog upoznao s ciljevima. U drugoj fazi radit će se na psiho-socijalnoj podršci te teoretskoj i praktičnoj obuci.
Globalni cilj projekta je unaprijedit sustavnu pripremu dugotrajno nezaposlenih osoba i pripadnika nacionalnih manjina na integraciju na tržište rada. Specifični cilj je informirati više od 300 osoba o projektu te pripremiti 40 zainteresiranih sudionika za ulazak na tržište rada kroz psiho-socijalnu podršku te poduku kako da razviju i započnu svoj vlastiti poslovni angažman u eko proizvodnji i seoskom turizmu.