ZADAR– Studenti Odjela za turizam i komunikologiju napravili su istraživanje među putnicima Ryanaira koje će u organizaciji Turističke zajednice Zadarske županije biti prezentirano u srijedu načelnicima primorskim općina.
To istraživanje studenti redovno provode, a nama služi da se uvjere potencijalni sudionici u širenje interesa tog komercijalnog posla, rekao nam je direktor Ive Dunatov.
Zadarski list prošlog je vikenda na široko objavio rezultate istraživanja koje je provedeno u lani od srpnja do rujna na uzorku od 550 gostiju koji koriste tu niskotarifnu kompaniju.
Većina njih (60%) za boravak u određenoj destinaciji potroši 500 eura. Isto toliki postotak troši na ugostiteljsku ponudu, a 57 posto na kupnju hrane i piće u trgovinama. Čak dva posto ispitanika tvrdila je kako u našim restoranima i kafićima ostave 3 000 eura.
Zanimljiv je podatak kako svega 15 posto onih koji Ryanairom slete u Zemunik boravi u Zadru, a 41 posto u Zadarskoj županiji, dok se ostali razmile diljem Hrvatske. Klima je ono što je dobilo najveću ocjenu u ponuđenim karakteristikama destinacije, a slijede prirodne ljepote Zadra i okolice te mir i tišina. S nižim postotkom gosti su ocijenili ponudu zabave, izletničku ponudu, lokalni promet, dostupnost interneta te sportsko -rekreacijske aktivnosti.
Naravno, da je kod 80 posto njih Internet model putem kojeg organiziraju svoje putovanje. Prosječna ocjena za Zadar od anketiranih gostiju iznosi 7.6.
Čak 92 posto ispitanika koristilo je svoj odmor ovdje za plivanje i kupanje, 70 posto za odlazak u noćne klubove, 53 posto za zabavne događaje i koncerte, 48 posto je obilazilo kafiće i slastičarne, 43 posto je šetalo po prirodi, a samo 21 posto je razgledalo kulturne i sakralne objekte.
Gosti koji dolaze Rynairom nezainteresirani su za promatranje ptica, što je nacionalni hobi Engleza, jahanje i golf, plivanje u bazenu, a 7.4 posto je koristilo neki oblik avanturističkog turizma.
A ono što bi najviše željeli naši gosti, koji su uglavnom mlađe dobi, je neki od oblika pustolovnog turizma, a 36 posto njih željelo je ronjenje, ali im to nitko nije ponudio u destinaciji ( !?).
Ipak, 82 posto onih koji su ovdje bili preporučili bi zadarski destinaciju svojim prijateljima. To će većina njih napraviti putem interneta.