Od 9 radnika HŽ Carga iz Zadra koji su se prijavili za sporazumni prestanak radnog odnosa uz isplatu poticajnih otpremnina, ugovor je potpisalo njih sedam, kazala nam je Ivana Čubelić, menadžerica za Odnose s javnošću HŽ Carga.
/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin:0cm;
mso-para-margin-bottom:.0001pt;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:10.0pt;
font-family:”Times New Roman”;
mso-ansi-language:#0400;
mso-fareast-language:#0400;
mso-bidi-language:#0400;}
Prema informacijama kojima raspolažemo radnici će dobiti otpremnine od oko 200 tisuća kuna, a kako smo saznali trenutačno su u Zadru u HŽ Cargu zaposlena 32 radnika, a još 6 radnika je na listi potencijalnog viška.
– Dva radnika ispunjavaju uvjete za prijevremenu starosnu mirovinu pa im sukladno Odluci Uprave društva o poticajnim mjerama za rješavanje potencijalnog tehnološkog viška pripada po tom kriteriju pripada poticajna otpremnina u iznosu od 140.000 kn bruto, odnosno 200.000 kn bruto ovisno o tome koliko im punih godina života nedostaje do 65 godina. Jedan radnik ima gubitak zdravstvene sposobnosti za radno mjesto prometno-transportni skladištar pa mu poticajna otpremnina prema spomenutoj Odluci iznosi 200.000 kn bruto. Četvorici radnika po istoj Odluci pripada poticajna otpremnina u iznosu od 200.000 kn bruto po kriteriju godina staža provedenih kod poslodavca pomnoženih s tromjesečnim prosjekom plaće prije sporazumnog prestanka ugovora o radu, kazala je Čubelić.
Zadarska željeznica izgrađena je još 1967. godine i bila je svojevrsni inicijator industrijskog razvoja. Posljednjih godina bilježi se konstantan pad prijevoza, tako da je u 2011. godini zabilježen pad od 50 posto, a očekivanja za ovu godinu su još gora te se računa kako će ove godine imati samo 35 posto rada u odnosu na 2010. godinu.
– U zadnjih par godina u Zadru bilježi konstantan pad prijevoza, buduće poslovanje prije svega ovisi o radu poslovnih partnera Tankerkomerca d.d. koji obavlja usluge pretovara za HEP i Inu, Sojare d.d. koja je u sustavu Agrokora, razvoju situacije u DIOKI-ju te razvoju i orijentaciji luke Gaženica, kazala nam je Čubelić.
Iz HŽ putničkog prijevoza saznali smo da su ukinuta dva vlaka na relaciji Knin – Kistanje – Knin te će u novom voznom redu 2012/2013. na pruzi Knin-Zadar prometovati 6 vlakova.
– Ukinuta su dva vlaka na relaciji Knin – Kistanje – Knin s polaskom iz Knina u 6.32 sati i povratkom iz Kistanja u 7.20 sati kojima se prosječno radnim danom prevozilo 1-4 putnika, kazala nam je glasnogovornica Mihaela Tomurad Sušac.
Ipak, da nije sve tako crno govori i podatak iz HŽ infrastrukture kako je prije mjesec dana započela obnova pruge Knin – Zadar duge 94 km na dionici Kistanje – Benkovac.
– Radovima će se vozna brzina s 50 km/h povećati na 80 km/h, a maksimalno osovinsko opterećenje na 20 tona po osovini. Radove izvodi Poslovni centar održavanja i građenja pruga HŽ Infrastrukture.Na zahtjevnije dijelove dionice poput krivina malih radijusa, visokih roliranih nasipa i drugih ugrađuju se novi drveni pragovi, a na ostalim, manje zahtjevnim dijelovima drveni pragovi s remontiranih koridorskih pruga, kazala nam je Martina Elizabeta Lovrić iz Odnosa s javnošću HŽ infrastrukture.
Radovi vrijedni oko 100 milijuna kuna trajat će od dvije do tri godine, a procijenjena vrijednost radova iznosi oko 100 milijuna kuna. Do sad je napravljeno tek nešto više od 1,6 kilometara pruge.