ZADAR– Pod pretencioznim naslovom “Stataus žene u filmskoj industriji i umjetnosti” zadarska glumica Doris Pinčić festivalski okrugli stol otvorila je temom nižeg honorara kojeg je dobila u odnosu na muške kolege, jer je glumica tri puta više nego li glumaca.
Naročito živopisna je bila druga zadarska sudionica okruglog stola Mare Milin, umjetnička fotografkinja koja je ispričala svoja trnovita iskustva u borbi za mjesto u muškom svijetu koji je a priori odbacivao njenu pojavu s foto-aparatom.
Današnji okrugli stol, priređen u sklopu Avvantura festival Filmforuma Zadar, modelirao je sam direktor festivala Sergej Stanojkovski uz obrazloženjem da je okrugli stol organiziran zbog toga što je na festivalu jako puno VIP žena, u čiju čast je sinoć organiziran i koktel na jahti Agram.
I dok su mlade glumice iznosile svoja dosadašnja iskustva na jednoj razini uobičajenoj u kontaktu s medijima, promišljanja te teme na dubljoj razini moglo se čuti od novinarke Alemke Lisinski, redateljice Vlatka Vorkapić, a osobito Helena Bulaja. Multimedijalna producentica i majka četvoro djece je rekla kkao ona nema konkurenciju u muškom svijetu jer niti jedan muškarac ne bi mogao raditi ono što ona i kako radi. A svoj je posao izbrala kako bi mogla biti doma sa svojom djecom. Bulaja tvrdi kako je sve više žena među producentima jer novca više nema u jednoj košnici pa producenti moraju biti poput pčela.
Gdje su veliki novci tu su žene manje zastupljene, ustvrdila je Alemka Lisinski uz napomenu kako smo i dalje društvo u kojem vlada čuđenje nad uspješnim ženama, koje, međutim, nisu tema emancipacijskih pokreta.
I zbog toga je postojanje Ureda za ravnopravnost spolova koje pita koliko ima žene u udruzi filmskih snimatelja u Hrvatskoj i dalje važno, kazala je urednica T-portala.
Studentica Sara Radović nije se libila reći kako njoj kao kršnoj Crnogorki nije problem nositi kameru i kako ona ne dopušta mušku dominaciju, ali je najviše smeta diskriminacija žene od same žene.
Judita Franković, glavna glumica iz nagrađenog film Sonja i bik, kojeg će publika imati prilike vidjeti večeras, smatra kako žene imaju „muda” iako se ona ne vide.
Mlada redateljica Hana Jušić mudro je šutjela cijeli okrugli stol da bi ga na kraju zaključila: želim raditi filmove i zaboraviti da sam žene u profesionalnom smislu. Proizlazi to iz spoznaje kako je medijima bila zanimljiva samo zato što su žene u filmu tada bile IN.