Gradonačelnik Obrovca dr. Ante Župan naložio je gradskoj komunalnoj tvrtki “Infra-grad” da “do daljnjega”, zbog potrebe racionalizacije troškova, obračunava do 50 posto troškova predviđenih programom održavanja komunalne infrastrukture donesenim za ovu godinu.
Reklo bi se, mjera sasvim O.K., s obzirom na tešku gospodarsku situaciju. To prije što u Obrovcu ionako nema neke gospodarske djelatnosti na koju bi se gradski proračun mogao sigurnije osloniti. No ova gradonačelnikova odluka je neobična iz više razloga. Najprije zbog toga što je program održavanja komunalne infrastrukture donijelo Gradsko vijeće koncem prosinca, a gradonačelnik je taj program stavio izvan snage već koncem veljače, s time da se mora primjenjivati od 1. veljače. A pri tome o ovakvoj odluci Gradsko vijeće uopće nije raspravljalo.
Nejasno je također na koji se način ima primjenjivati ovakva odluka, smanjuju li se sve predviđene stavke ili samo neke. Prema tom programu ove su godine predviđeni radovi i troškovi u vrijednosti 4,2 milijuna kuna, s time što je samo za plaćanje javne rasvjete potrebno milijun kuna. Predviđena je bila i nabava komunalnog vozila vrijednog 1,1 milijun kuna, a od Fonda za zaštitu okoliša očekivala se pomoć od 880 tisuća kuna.
– Mi u biti radimo kao i do sada, no ispostavljamo manje račune – kaže direktor “Infra-grada” Mate Karamarko.
– Došla je kriza i trebalo je nešto smanjiti, no mislim da se to ipak neće drastično odraziti na komunalnom standardu. A zasad nema govora ni o otpuštanju nekog od sadašnjih 14 zaposlenih – objašnjava Karamarko.
Što točno znači da “Infra-grad” radi kao do sada, nije baš jasno, ako se provodi gradonačelnikova naredba o smanjenju troškova. Znači li to možda da se ne podmiruju obveze prema državi, ili su dosad računi bili toliko prenapuhani?