Odvjetnici Tomislava Horvatinčića Branko Baica i Velimir Došen novinarima su jutros ispred šibenskog Županijskog suda rekli da je u spis stigao i obdukcijski nalaz prema kojem je, kako su rekli, jasno da je kod oboje poginulih talijanskih državljana smrt nastupila trenutačno, odnosno odmah nakon naleta Horvatinčićeva glisera na jedrilicu, piše Večernji.hr.
– Obducent u tome ne ostavlja nikakve dvojbe i s obzirom na težinu ozljeda koje su zadobili, nažalost, nije im bilo moguće pomoći, rekao je Branko Baica te dodao da obdukcijski nalaz time izravno utječe na zahtjev istrage za nepružanje pomoći jer je zakon jasan, odnosno da osoba koja trenutačno premine ne može biti predmet ovog kaznenog djela.
Tomo Horvatinčić je svojim gliserom Santa Marina u talijansku jedrilicu prošlog utorka udario najvjerojatnije u 11.29 sati, kako su rekonstruirali policijski istražitelji . Naime, u toj je minuti uslijedio i prvi telefonski poziv s Horvatinčićeva mobitela kojim on između 10.46 i 11.29 nije imao nikakvu komunikaciju.
Bez poziva policiji
Prije nesreće posljednji su pozivi bili upućeni stomatološkoj ordinaciji u Zagrebu i izvjesnome M. T., a odmah nakon nesreće zvao je odvjetničko društvo Bekina & Škurla iz Zagreba. O tome da je nakon nesreće poduzeo sve kako bi spasio vlastiti gliser Santa Marina, koji je usidrio na južnoj strani otoka Maslinovika, nekoliko stotina metara od mjesta udara u jedrilicu Santa Pazienza, svjedoče daljnji pozivi. Horvatinčić je mobitel imao i oko 13 sati kad je nazvao i broj mobitela jedne novinarke.
Iako su se pojavile informacije da je Horvatinčić zvao i neke rukovoditelje zagrebačke policije, izlisti poziva s njegova mobitela pokazali su da ta nagađanja nisu točna.
Iskaz suputnice
Njegova suputnica Anica Đerđe-Dilber nakon nesreće je zvala jedino svoju majku. Ona je policiji izjavila da je u trenutku udara u jedrilicu bila u donjem dijelu glisera te da je Tomo Horvatinčić bio za komandnim pultom, da su mu otkazale sve komande, da nije mogao isključiti autopilot te da je mahanjem pokušao upozoriti talijanske jedriličare da nema nadzor nad gliserom.
“Mogu potvrditi da sam, nažalost, brodom Santa Marina, kojim sam upravljao jučer prijepodne, sudjelovao u teškoj pomorskoj nesreći s ljudskim žrtvama. Na moju veliku žalost, upravljački sustav broda je otkazao, iz kojeg razloga u trenutku nesreće nisam njime mogao normalno upravljati i skrenuti sa smjera koji je vodio prema drugom plovilu. Uvidjevši da upravljački sustav ne funkcionira, svim sam snagama pokušao osobe s jedrilice upozoriti da nemam mogućnosti spriječiti opasnost koja je nastala. Nažalost, moji pokušaji nisu pomogli u sprečavanju ovog tragičnog sudara”, pisalo je u Horvatinčićevu priopćenju u prvom licu, kojeg se on poslije odrekao preko svojih odvjetnika. No, novinari koji su ga primili, tvrde da su ga dobili s maila kojim su inače komunicirali s Horvatinčićem. Daljnjom istragom trebalo bi se utvrditi i kako je došlo do tog priopćenja te tko ga je sastavio. Martina Verst, glasnogovornica Hoto grupe, potvrdila je da su to Horvatinčićeve riječi i da je on mail poslao sa svog mobitela.
Gdje je snimka radara?
Boris Seljanovski, predstavnik šibenske Lučke kapetanije, izjavio je u srijedu da postoji radarska snimka po kojoj će se ustanoviti gdje se točno nalazio brod u trenutku nesreće. Osim toga, memorijska kartica iz automatskog pilota trebala bi pokazati kojom se točno brzinom kretao Horvatinčićev gliser. No, radarska snimka još nije dostavljena u sudski spis, niti je bila priložena uz kaznenu prijavu kad je policija u utorak privodila Horvatinčića.