Obrtnici u staroj gradskoj jezgri, Poluotoku, dobili su vrlo stroge naputke Konzervatorskog odjela za postavljanje reklamnih poruka.
Konzervatori su pozdravili namjere Grada Zadra da uvede više reda u kaotično stanje u reklamiranju, jer vlasnici poslovnih prostora samovoljno postavljaju reklamne natpise, te su dali osnovne smjernice za postavljanje.
Samo dio fasade
Reklamni se natpisi, prema tim napucima, mogu postavljati unutar svijetlih otvora poslovnih prostora kao natpis na staklu prozora i vrata, a naljepnice smiju prekrivati najviše 50 posto površine.
Reklamni natpisi smiju se postaviti samo na dio fasade koji pripada poslovnom prostoru, a ne smiju se stavljati na građevine koje su u Registru kulturnih dobara RH, na kamene okvire, kamene dekoracije i slično.
Nije dopušteno korištenje reflektora, a za svako postavljanje reklame vlasnik mora nacrt dostaviti konzervatorima.
Za poslovne prostore koji nemaju otvore na fasadi ili su na katu zgrade, dopuštene su ploče uz glavni ulaz u zgradu najvećih dimenzija 60 sa 40 centimetara.
Nije to sve. Trokutaste, oble i slične reklame također ne dolaze u obzir, nije dopušteno reklamiranje robnih marki, postavljanje reklamnih stupova, svjetlećih reklama, putokaza, transparenata preko ulica, izložbenih ormarića (osim kina i kazališta), a jelovnici ispred restorana moraju biti na “konjićima” i unositi se nakon radnog vremena…
Zapravo, za svaki reklamni natpis potrebno je zatražiti suglasnost konzervatora, a zahtjev za postavljanje podnosi se Gradu Zadru. Tko se toga pridržava, pitali smo Ivanu Dadić, glasnogovornicu Grada:
– Pa, gotovo nitko. Za sada su vlasnici i korisnici poslovnih prostora upozoreni na odredbe, a ako ih se ne budu pridržavali, s upozorenja će se prijeći na sankcioniranje.
Kontrola postavljanja reklamnih natpisa u nadležnosti je komunalnih redara. Ako se reklama postavi bez odobrenja, izdaje se rješenje o uklanjanju. Ne ukloni li se reklama, pokreće se prekršajni postupak – kaže Dadić.
U kršenju propisa, čini se, prednjače velike tvrtke u odnosu na male obrtnike, koji u pravilu nemaju velike reklamne natpise. U drogeriji “Bipa”, na Kalelargi, izloge su preko čitave površine oblijepili svojim logom i nazivom.
Na Narodnom trgu parfimerija “L’ Occitane” jedina ima žutu tendu, a tende kafića na trgu sadrže imena proizvođača pića iako bi trebale imati istaknuta samo imena lokala.