Potkrala se pogreška, baratali smo starim podacima – objašnjava Marina Halužan, glasnogovornica Ministarstva mora za Slobodnu Dalmaciju, nedavnu informaciju iz tog ministarstva kako će most u Malome Ždrelcu nakon rekonstrukcije biti visok 18,5 metara, odnosno dva metra više nego danas.
Kako su ranije objavljeni podaci o njegovoj visini od 17,15 metara, što znači povećanje visine za samo 65 cm, mnogi su pomislili da je došlo do izmjene projekta.
Takvo što bi svi pozdravili jer je tih 65 cm, koliko će most možda biti viši, izazivalo do sada najviše prijepora. Tvrdi se, naime, da ni tada ispod njega neće moći prolaziti noviji tipovi jedrilica sa sve višim jarbolima, kao ni novi, veliki trajekti s visokim nadgrađima.
Precizni podaci kojima barata Ozren Gverić, glavni inženjer u Hrvatskim cestama – investitoru rekonstrukcije, govore da će slobodni profil mosta, takozvana dopuštena visina prolaza ispod njega, u stvarnosti iznositi 17,07 metara.
Projekt je izrađen u Projektnom birou splitskog Konstruktor Inženjeringa koji je i izvođač radova. Ugovorena cijena je 17,17 milijuna kuna bez PDV-a, a rok dovršetka radova na mostu 30. lipnja ove godine.
Proširenje Malog Ždrelca
Moguće je da će svi radovi na mostu biti gotovi do 15. lipnja pa bi on odmah, nakon tehničkog pregleda, bio pušten u promet, kaže Gverić.
Upravo je, naime, u cijelosti montirana i zavarena nova čelična rasponska konstrukcija, te počela montaža lučne konstrukcije na koju će biti ovješena kolnička ploča.
Po završetku tih radova uklonit će se dva središnja stupa koja su držala dosadašnju konstrukciju mosta. Ostali stupovi koji će ubuduće držati most su, kaže inž. Gverić, već ojačani i kompletan bi most, bez asfalta i nekih drugih manjih radova, trebao biti dovršen do 20. svibnja.
Radovi se već izvode i na prokopu i proširenju morskog prolaza Mali Ždrelac koji će se s ranijih 20 proširiti na 56 metara. Prolaz bi, u staroj širini, trebao biti otvoren za plovidbu od 20. lipnja do 20. rujna ove godine nakon čega bi se opet zatvorio kako bi se u predviđenom roku, do 31. ožujka 2010. godine, obavili svi radovi u njemu.