ZADAR – Savez udruga za zaštitu potrošača objavio je rang listu tvrtki i institucija koje su, zbog oštećivanja potrošača dobile žuti karton.
Na prvom mjestu je T-com, zbog naplate telefonskih impulsa nastalih zbog "dialera". Hrvatska agencija za telekomunikacije žuti karton "Potrošača" dobila je za isti slučaj i to zato što je stala na stranu tvrtke T-com.
Slijedi HEP, a razlog je naplata više od 2 milijarde kuna na ime troškova očitavanja brojila i dostave računa, dok je Hrvatska energetska regulatorna agencija "karton" zaslužila zato što je prihvatila stav HEP-a prema kojem je potrošaču onemogućeno da sam očitava utrošenu energiju i temeljem toga podmiruje dug HEP-u.
Državnom inspektoratu žuti je karton dodijeljen zato što odugovlači s donošenjem odluke o tome smije li HEP spomenute troškove očitavanja i dostave računa naplaćivati. Zbog nemogućnosti građana da sami ugrade mjerene uređaje za potrošnju vode, žuti su kartoni dodijeljeni i davateljima usluga vodoopskrbe.
Budući da odlučuje o cijeni električne energije bez konzultacije sa savjetodavnim tijelom za zaštitu potrošača, vlasnikom "Potrošačevog" žutog kartona postala je i Vlada, a uz nju i Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva i to stoga što nije donijelo zakonsku regulativu koja bi uredila odnose potrošača i davatelja komunalnih usluga, te gradovi i općine općenito kao suvlasnici komunalnih poduzeća.
Svjetski dan zaštite potrošača u Hrvatskoj je obilježen prilikom predstavnika udruga za zaštitu potrošača da se sastanu s eksponentima lokalnih vlasti. U Zadru je dogradonačelnik Dražen Grgurović primio predsjednika udruge "Zadarski potrošač" Zorana Kneževića sa suradnicima, i voditelja ispostave Državnog inspektorata u Zadru Mirka Tokića.
– Prošle godine je Državni inspektorat proveo oko 6.000 nadzora i poduzeo mjere u 3.000 slučajeva, dok je u prva dva mjeseca ove godine proveo oko 800 nadzora i proveo već oko 250 mjera, kazao je voditelj ispostave Državnog inspektorata u Zadru Mirko Tokić, napominjući kako je obveza svakog potrošača da se poznavanjem svojih prava sam zaštiti i pokuša problem riješiti na licu mjesta; u trgovini, ugostiteljskom objektu ili telekomunikacijskoj tvrtki.