Ljetu i ljetnim vrućinama se bliži kraj a s nižim temperaturama sve više nas se okreće vježbanju i vraćanju u formu. Nudi nam se toliko aktivnosti i nije lako odabrati onu pravu. Netko želi skinuti višak kilograma, netko želi postati mišićaviji a netko želi poraditi na općem fizičkom stanju. Većina nas želi u sljedećem izdanju Wings for Life utrke otrčati još koji kilometar ili na Zadarskoj noćnoj utrci postaviti novi osobni rekord na 5 ili 10km. Kako se pokrenuti?

Na ovo pitanje odgovor već četvrtu sezonu nudi Jure Šango, osnivač i voditelj Škole trčanja Zadar, koji je kroz godine vođenja profesionalnih sportaša ali i amatera došao do optimalnih metoda za podizanje fizičke spreme. Put nije kratak ni lagan, no na primjeru brojnih polaznika škole pokazuje se da je bitno krenuti, a nakon kraćeg vremena trčanje postaje "zarazno".

- Motivacije nam sigurno ne fali. Tako je snažan poriv da budemo u formi i da izgledamo onako kako smo oduvijek željeli. Međutim, stanje masnog tkiva oko trbuha ne treba biti jedini motiv za treniranjem, čak smatram da je i manje bitan. Pokušajte razmišljati o dugoročnom bavljenju nekom fizičkom aktivnošću zbog koje ćete se osjećati poletnije, imati više energije, općenito poboljšati svoje psihofizičko stanje. Tada će i taj opseg trbuha postati manji i to kao posljedica vašeg stila života, ističe Šango.

Koju aktivnost odabrati? Teretana? Aerobik? Pilates? Insanity? Trčanje? Toliko je toga u Zadru na raspolaganju, što je dobro jer smo svi mi različiti i svatko ima neke svoje specifičnosti, preferencije i potrebe. Treba napomenuti da su neke aktivnosti orijentirane više na preventivno-rehabilitacijske sadržaje, te ih se svakako preporučuje ljudima koji imaju neke probleme kao što su bolna leđa, problemi s koljenima, zglobovima, vratnom kralješnicom itd... Neki pak sadržaji primarno su orijentirani na estetsku komponentu, odnosno razvoj mišićne mase, dok neki sadržaji pokušavaju pomiriti više strana te za tijelo (i glavu) čine višestruke pozitivne promjene. U današnjem nedostatku vremena nije lako odvojiti vrijeme za sve ove ciljeve pa je potrebno pronaći aktivnost koja je baš vama najekonomičnija i u kojoj je ulog/dobit u najpovoljnijem omjeru.

Škola trčanja Zadar već četvrtu godinu Zadranima približava trčanje i dovodi ih u dobru fizičku formu cikličkom aktivnošću na otvorenom, naravno, trčanjem. Prenijeli su ljudima dugogodišnja iskustva u radu s rekreativcima i profesionalnim sportašima te maksimalno racionalizirali raspoloživo vrijeme treninga po filozofiji "postignimo što više, sa što manje uloženog napora". Zašto baš ova filozofija i zašto je slogan škole "S osmijehom do cilja". Upravo zato što smatraju da nije veliko umijeće ljudima dati težak trening i postići neke napretke. To može svatko. No onda to nosi određene posljedice: kratki vijek bavljenja tom aktivnošću - rano odustajanje, dostizanje platoa i nemogućnost daljnjeg napretka, frustraciju kao rezultat nemogućnosti dostizanja željenih rezultata...

Želja je u Školi trčanja Zadar postići velike promjene s relativno malim volumenima rada i to uspijevaju postići raznovrsnošću treninga trčanja, uvodnim rehabilitacijsko-korektivnim-pripremnim vježbama snage, grupnim radom i odličnom atmosferom!


View on YouTube

Integracijom svih ovih komponenti treninga, dobrim zagrijavanjem, uvodnim vježbama, glavnim dijelom - trčanjem i završnim dijelom - istezanjem te redovitim dolaskom na treninge (3x tjedno), kvantiteta i kvaliteta napretka ne može izostati. Rezultati koje trkači Škole trčanja Zadar postižu su impresivni, bilo da govorimo o napretku u pretrčanim metrima (neki su mogli samo 200 metara a sada idu i 21 kilometar!), ili da govorimo o brzini trčanja kod onih ambicioznijih ili o izgubljenim kilogramima koji su kod nekih i dvoznamenkasti! Psihološki učinci, pozitivna energija, veselje, zadovoljstvo, nisu jednostavno mjerljivi, ali o njima može govoriti stotine polaznika koji svakodnevno impresioniraju svojim postignućima.

- Trčanje je aktivnost u kojoj se trud trkača uvijek vrati dobrom formom i boljim rezultatima . To često nije slučaj s drugim aktivnostima. Ovaj osjećaj napretka i uspjeha je "zarazan" i dovodi do svojevrsne ovisnosti o trčanju. Nerijetko u Školi trčanja susrećemo ljude koji su krenuli od nule i nisu mogli otrčati niti 100 metara u komadu, a sada su polumaratonci koji nisu propustili gotovo nijedan trening u 2 i više godina!, otkriva Šango.

Zašto trčanje?
Koji su argumenti za odabir trčanja? Trčanje unaprjeđuje vaše zdravlje. Unaprjeđuje vaš imunološki sustav, povećava učinkovitost krvožilnog sustava, optimizira dišni sustav. Umanjuje rizik od srčanih tegoba, izvanredna je aktivnost za dijabetičare. Umanjuje rizik od srčanog udara.
Tu je i gubitak tjelesne težine - trčane je jedna od najefikasnijih aktivnosti za redukciju potkožnog masnog tkiva. Trčanje podiže samopouzdanje. Ljudi koji redovito trče i postižu napredak na ovom planu, imaju puno više energije i entuzijazma u svakodnevnom životu. Trkači su sretni ljudi.
Također izvanredno regulira razinu stresa i depresije. Poznato je stanje popularno nazvano "runner`s high" ili stanje lagane euforije nakon treninga uzrokovanog hormonom endorfinom uslijed umjerene razine tjelesne aktivnosti kao što je trčanje.