U zadarskom Arsenalu dva tjedna zaredom dogodit će se dvije zanimljive vinarske manifestacije. Nakon Music & wine festivala koji počinje u srijedu, sljedećeg tjedna na redu je ovogodišnje izdanje Zadar Wine Festivala, kojemu je cilj povezati vinare s ljubiteljima vina, ali prvenstveno ugostiteljima, te im prezentirati ponudu za vinske karte u nadolazećoj sezoni.
U zadarskoj HGK program su danas predstavili inicijator Ivan Stiblik, direktor TZ Grada Zadra Mario Paleka, viši stručni suradnik Petar Pedišić, županijski pročelnik Daniel Segarić, vinar i jedan od izlagača Mario Fiolić te ugostitelj Ivan Čapeta. Uvertira u događanje bit će manifestacija “10 dana restorana”, u kojoj će se već od sutra u pojedinim restoranima nuditi tri slijeda uz čašu vina za 110 kuna.
– Ove ćemo godine imati 95 izlagača, 12 više nego prošle godine, što je pokazatelj da smo dobro radili i da su i vinari i ugostitelji bili zadovoljni. Stručne radionice će se održati u hotelima Bastion i Almayer, a posebno ističemo šampanjac corner u nedjelju, kada će se u Almayeru moći kušati šampanjci iz pet šampanjskih kuća iz Francuske, najavio je Stiblik.
Ugostiteljima će biti prezentirana ponuda uvoznih vina iz Portugala, Španjolske, Italije, Francuske, Austrije, Mađarske, Slovenije i Bosne i Hercegovine, no težište će biti na predstavljanju domaćih vinara i njihovih autohtonih proizvoda. Vinarija Fiolić tako će predstaviti svoj kompletan asortiman, ali sa željom da se posebice prepozna maraština, autohtona sorta koja tek posljednjih godina dobiva pozornost koju zaslužuje.
– Nama malim vinarima je teško ulagati u promociju jer puno ulažemo u proizvodnju. Zato su ovakve prilike odlične za prezentaciju na širem tržištu, ali i razmjenu iskustava s vinarima, kaže Mario Fiolić.
Termin festivala je idealan za ugostitelje jer je ovo doba godine kada se vino buteljira pa se mogu prvi put upoznati s novim proizvodima i na temelju toga složiti svoju vinsku listu. Nije zanemariva ni činjenica, istaknuo je direktor TZ Mario Paleka, da se prvi tjedan travnja poklapa s prvim letovima u predsezoni, pa postoji mogućnost promocije na međunarodnom tržištu.
Inače, u posljednjih 10 godina vinarstvo doživljava pravu renesansu u zadarskom kraju. U odnosu na jednu ili dvije etikete koje su tada postojale, danas se proizvodi 35 vina s etiketom vrhunskih vina te ukupno oko 100 etiketa, iznio je Pedišić. Najisplativije je vina prodati na kućnom pragu, u apartmanima ili kušaonicima, kao što to odnedavno radi vinarija Fiolić u Ulici Matije Gupca.