U Zračnoj luci Zadar jutros je potpisan tripartitni sporazum o izgradnji i rekonstrukciji operativnih površina Zračne luke Zadar. U prvoj fazi modernizacije Zračne luke, istaknuo je direktor Josip Klišmanić, rekonstruirat će se uzletno-sletna staza, čime će se moći prihvaćati zrakoplovi oznake F, što je dvije kategorije iznad sadašnje. Sporazumom vrijednim 700 milijuna kuna međusobno je dogovorena zajednička priprema projekta i rješavanje imovinsko-pravnih obveza.
– U drugoj fazi rekonstruirat će se vozne staze. Sada u jedanom satu zračna luka može primiti četiri do pet zrakoplova, a nakon njihova završetka moći će četiri ili pet puta više. U trećoj fazi staza će se produljiti za 700 metara, nakon čega ćemo moći primati interkontinentalne letove te najveće cargo zrakoplove, rekao je Klišmanić.
Direktor je podsjetio na povijest Zračne luke, prvu travnatu pistu izgrađenu 1940. za vrijeme talijanske okupacije, zatim osnutak Aerodroma Zadar 1969. godine i obnovu nakon ratnog razaranja 2000.
– Računamo na povećan dolazak putnika koji će iz home porta u Gaženici kretati na krstarenje. Zrakoplovi u kojima oni dolaze su šireg trupa, zauzimaju dva ili više mjesta na stajanki, stoje duže, tako da bismo imali velikih problema kada ne bismo ulagali u kapacitete i protočnost. Cijela ova priča je začarani krug uspjeha koji je pokrenut ovdje i vjerujem da ćemo ju završiti na najbolji mogući način, rekao je Klišmanić.
Župan Božidar Longin iznio je uvjerenje da će se u roku od godine dana dobiti građevinska dozvola, a položaj aerodroma, s kojeg bi se izravno izlazilo na autocestu, bit će okidač razvoja cijele regije.
– Ova zračna luka ima ono što ni jedna druga nema – gotovo 1000 hektara državnog zemljišta u okruženju, što otvara neslućene mogućnosti razvoja, zaključio je Longin.