ZADAR- Kada se napravi produžetak teretne luke za ro-ro promet, onda će Lučka uprava Zadar tražiti koncesionara za lučkog operatera.
Lučka uprava ne može se po zakonu baviti komercijalnim poslovima, sve mora dati u koncesiju, pojasnila nam je svojedobno pravnica Jelena Bakočević ulogu Lučke uprave Zadar (LUZ).
Pa tako i osnovnu lučku djelatnost privezivanje i odvezivanje “cime” putničkih brodova u Gaženici te gradskoj luci.
Nedavno je Upravno vijeće donijelo odluku o izradi studije isplativosti (za koju je planirano 70-tak tisuća kuna) koja će biti podloga za natječaj koji bi se trebao raspisati do kraja ove godine. Hoće li to biti koncesija na pet godina, kako nam je proljetos najavio ravnatelj LUZ-a Robert Škifić, znat će se kada se natječaj dogovori.
Za taj posao najvažnije lučke djelatnosti u Gaženici, proveden je 2015. godine natječaj za dodjelu dvogodišnje koncesije. Natječaj je poništen jer se na njega prvi put javila Jadrolinija koja je imala najbolju ponudu. Nakon ocjene Agencija za tržišno natjecanje da njihova ponuda nije bila konkurentna jer su izvan sustava PDV-a, natječaj se morao poništiti natječaj.
Upravno vijeće LUZ-a donijelo je 2015. odluku kako će tvrtka Luka s najnižom ponudom na natječaju ali iskustvom u tom poslu, privremeno dobiti koncesija za privez i odvez brodova jer je Gaženicu trebalo otvoriti za promet.
Privremeno je produženo do budućeg natječaja za koncesiju na koji se može ponovno javiti tvrtka Luka. Može se javiti i tvrtka Zadar International Port Operations (koju je osnovao turski Global Ports) koja je dobila 20 godišnju koncesiju na zgradu terminala, pomorskog područja i parkirališta, dok su im osnovne lučke djelatnosti prihvat i usmjeravanje vozile te putnika.