Performansom Digital burek na Gradskoj tržnici večeras počinje 22. izdanje Međunarodnog festivala suvremenog kazališta Zadar snova. U prostorijama kluba ACME festival su najavili voditeljica programa Tina Keserović te dio umjetnika koji je već pristigao u Zadar, među njima zvijezda europskog teatra Ersan Mondtag te hamburški režiser porijeklom iz Tuzle Branko Šimić, Moritz Sauer…
Nakon otvaranja kojeg je Prle (Gildo Bavčević), jedan od protagonista događaja, opisao kao autodestruktivni performans koji se bavi civilnim društvom, građanskim pravima, zloporabom položaja unutar sistema, slijede brojni zanimljivi događaji, a najviše pažnje mogao bi privući spomenuti Mondtag, koji će u klub Red Carpet na Boriku dovesti turbofolk pjevačicu koja interpretira Thompsona i referira se na uspjeh nogometne reprezentacije.
– U jednoj predstavi namjeravamo napraviti konglomerat svih ovih pravaca. Kada se pogleda s distance, turbofolk i Thompson nisu nešto što se značajno razlikuje, rekao je Mondtag, a na pitanje misli li da će time izazvati reakcije, zbog emocija koje ovdašnji žitelji imaju prema nogometašima, odgovara:
– Ovo nije predstava posebno o Thompsonu i hrvatskim nogometašima, nego o situaciji koja se događa u većini europskih zemalja, u kojima su određene ideje i nacionalizam sve prisutniji. Ja želim svojom predstavom izazvati reakciju, ali ne takvu koja bi eskalirala u sukob, već u konstruktivni razgovor o viđenom, kaže Mondtag.
Dok će njemački kazalištarci u Nigdjezemskoj, kako je najavio Moritz Sauer, kroz radionice s djecom i mladima problematizirati mačo kulturu i stavove ovdašnjih ljudi prema njoj, Pera Cupać će kao bivša Zadranka prikupljati iskustva Zadrana kojima je u Zadru bilo teško zbog etničkih ili manjinskih pitanja, što će onda biti pretočeno u slike izložene na ulicama.
Uz uvijek atraktivnog Ivicu Buljana, koji već sutra u sv. Dominik dovodi predstavu “Da kraj bude lijep”, jedan od vrhunaca festivala bit će hip-hop obrada Opere za tri groša Bertolta Brechta u adaptaciji Ede Maajke ispred hotela Iž.
– Ova Brechtova prosjačka opera predstavlja početak popularne kulture. Nažalost, u Njemačkog Brechtova obitelj ne dopušta intervencije u njegove tekstove, pa sam pobjegao u tu devastiranu Bosnu, koja je ovdje imala svojih prednosti u odnosu na tu civiliziranu civilizaciju, i s Edom Maajkom preradio taj tekst. Edo je bez većih problema prepjevao njegove songove, što se i nije pokazalo teškim zbog svevremenskih motiva koji se u njima pojavljuju. Demo materijale Ede Maajke ćemo ubacivati u plesne točke vrhunskih hamburških hip-hopera, a lokalni pogled dat će angažirani domaći pjesnik Robert Vodanović Čopor. Na kraju predstave slijedi i jedno lijepo iznenađenje, najavio je Šimić.
Voditeljica programa Tina Keserović istaknula je kako je njezina želja bila uključiti u radionice što više građana, koji se još uvijek mogu prijaviti za različite radionice i tako sudjelovati i umjetničkom programu.
– Ove smo godine dosta programa uspjeli izmjestiti s Poluotoka, koji je postao prolazno mjesto za turiste, dok građani iz njega bježe. Želimo ići u kvartove i gurati umjetnost ljudima da ju konzumiraju. Važno je gledati stvari kroz umjetnost, jer to smanjuje tenzije, poručila je Keserović.
Program Zadra snova dostupan je na njihovoj web stranici.