Predstavnici Hrvatskih cesta otvorili su ponude pristigle na dva javna natječaja za obnovu i rekonstrukciju mostova u Ninu, uništenih tijekom katastrofalne poplave i vodene bujice koja je zahvatila zadarsko područje 11. rujna prošle godine.
Ukupna procijenjena vrijednost radova koji će trajati godinu dana je 25.2 milijuna kuna, od čega vrijednost obnove Gornjeg mosta iznosi 15 milijuna kuna, a Donjeg mosta 10.2 milijuna.
Na oba natječaja javile su se tri iste građevinske tvrtke. Najnižu ponudu u oba slučaja dostavio je zadarski Krekić Avangard koji za obnovu Donjeg mosta traži 9 942 394 kuna, a za Gornji 14 534 974 kuna. Splitska Spegra Inženjering, koja se sa svojom drugom tvrtkom javila kao zajednica ponuditelja, priložila je ponudu u iznosu od 10 589 829 (Donji most) te 14 592 586 (Gornji most). Najskuplji iznos za radove stigao je od slovenske tvrtke Map – trade koja za obnovu ninskih mostova traži od 2,7 do 3,3 milijuna kuna više od procjene vrijednosti radova. Nakon otvaranja ponuda slijedi postupak pregleda i ocjene nakon kojeg će HC izabrati izvođača.
Osnovna zadaća rekonstrukcije i obnove mostova izgrađenih u 16. stoljeću je njihovo vraćanje u prvotnu funkciju. Na mjestu oštećenja trenutno se nalazi montažni pješački aluminijski most kojeg je napravila vojska ubrzo nakon poplave.
Komunalna infrastruktura (telekomunikacijska, elektroenergetska i vodovodna instalacija), koja prolazi kroz most zbog radova mora se trajno izmjestiti na novu trasu. Kako bi se ostvarili povoljniji hidraulički uvjeti u okolini mosta, posebno u području lukova, morsko dno se mora produbiti i ukrutiti, stoji u projektu kojeg je izradio Leo Matešić. Pristup gradilištu bit će onemogućen tijekom trajanja radova, a nakon završetka radova uredit će se u skladu sa zahtjevima konzervatora. Nakon obnove potrebno je na siguran i stabilan način osigurati prelijevanje vode preko mosta uz istovremeno ekstremni prolaz vode kroz lukove.