ZADAR- Javnu raspravu o izmjenama urbanističkog plana industrijske zone Gaženica danas su u zadarskoj vijećnici začinili oporbeni vijećnici iz Bibinja predvođeni Vicom Fuzulom.
Oni su tražili, a nisu dobili informacije o planu izmještanja željezničke pruge kroz njihovo mjesto kao ni što to znači modernizacija pruge za potrebe teretne luke.
Vijećnici iz Bibinja izrazili su protivljenje planu gradnje velikog platoa za teretni terminal. Ne možemo razvijati turizam uz buku kontejnera, kazali su među ostalim ogorčeni mještani Bibinja. Je li predviđena zaštita od buke. Mi od tog gata više nećemo vidjeti Zadar, ustvrdio je nezavisni vijećnik Marin Bralić. Vijećnici su jedino dobili informaciju da će budući kontejnerski terminal biti u gabaritima od 37 hektara. Kad će do njega doći, to je pitanja budućnosti, kazao je zamjenik pročelnika Matko Segarić. On je dopustio Bibinjcima da se izjadaju o problemima pruge kojom je, kako je istaknula Jadranka Lisica i 23. travnja prošla kompozicija s vagonima goriva. Međutim, izmjene UPU Gaženica ne predviđaju nikakve promjene po pitanju željeznice jer to nisu ni tražile Hrvatske željeznice, objasnio je Šime Ljubičić u ime izrađivača izmjena plana. One su ponajprije rađene da bi se ukinula cesta koja se iz lučko – industrijskog dijela vezuje na rotor Kalmetine u Gaženici i da to zbog carine bude jedna cjelina. U kontaktnoj zoni ovog UPU koju dijelimo s općinom Bibinje – nema nikakvih promjena, kazao je i resorni pročelnik Darko Kasap.
Izmjene tog plana kao i plana Trajektnog terminala radili su stručnjaci iz D&Z. Oni su u taj plan unijeli izgrađenu Kalmetinu i ostalu infrastrukturu koja nije bila u osnovnom planu od prije 18 godina kojem je autor arhitekt Nikola Bašić . Na traženje Konzervatorskog odjela tim UPU je zaštićena ruta ostataka rimskog akvedukta koja nije bila unesena u Bašićev plan. Kao ni ostaci crkvice na otočiću sv.Klement i ispod sadašnjeg Peveca. To znači posebne uvjete konzervatorske zaštite tko god bude išta gradio u obuhvatu područja akvadukta.
Izmjene UPU Trajektnog terminala omogućit će i investiranje EU novaca u projekt Ribarske luke, kazao je zamjenik pročelnika Segarić. Izmjene UPU Trajektne luke rade se na zahtjev Lučke uprave Zadar koja će taj posao i platiti. Na poseban zahtjev Hrvatskih voda nakon poplave u UPU je unesena zaštita potoka Ričine, istaknuo je u ime izrađivača UPU TT arhitekt Ljubičić.
Oba plana naći će se pred gradskim vijećnicima Zadra u svibnju. Njima su danas vijećnici Bibinja pokazali kako se brane interesi mještana. U njihovoj raspravi bilo je i prijetnji – vi to nećete izgraditi jer poznato je “kakvi su Bibinjci”. Čule su se i optužbe na račun načelnika Bruna Bugarije koji je također bio u zadarskoj vijećnici ali bez riječi. Naravno da je bilo i politikantstva u vidu čuvene Istanbulske konvencije.