Strukovna škola Vice Vlatkovića sve češće je u medijima zbog uspjeha njezinih učenika, a jedan dan s njima provela je ekipa portala Srednja.hr.
Strukovne škole često se percipira negativno. Završiti gimnaziju da bi se kasnije moglo na fakultet – bilo koji, samo da se završi – razmišljanje je ostalo iz doba kada su svi koji bi završili fakultet pronašli i posao. Danas, ipak, završen fakultet nije nikakva garancija budućem zaposlenju. Nedostaje nam kompetentnih radnika. Deficitarna zanimanja kao na primjer stolar ili bravar nisu naročito popularna. Strukovna škola Vice Vlatkovića u Zadru dobar je primjer kvalitetne strukovne škole, a ravnatelj Tihomir Tomčić naglašava da se strukovno obrazovanje treba mijenjati. U obilasku škole porazgovarali smo s ravnateljem i učenicima te saznali kako izgleda nastava u strukovnoj školi koja, za razliku od gimnazije, nije fokusirana na teorijsku nastavu s kredom u ruci i pločom na zidu.
– Nezaposlenih imamo puno, no radnu snagu dovodimo iz drugih zemalja. To znači da ono što imamo na zavodu za zapošljavanje nije kompetentno za tržište rada, govori profesor Tihomir Tomčić, ravnatelj Strukovne škole Vice Vlatkovića u Zadru.
U devet radionica učenici se susreću s problemima iz stvarnog svijeta. U školi se nalaze i bespilotne letjelice, razni roboti, hologram, električna vozila, hibridna vozila, vjetrogenerator, solarna klupa te je 2015. godine otvorena i prva solarna punionica električnih automobila u Hrvatskoj. Još 2013. pisali smo o srednjoškolcima ove škole koji su benzinski auto pretvorili u električni. Osim toga, škola izrađuje i svoje proizvode poput namještaja te kuhinja koja se prodaju na tržištu.
Strukovno obrazovanje u Hrvatskoj ima još puno prostora za razvoj. Tomčić naglašava da se stvari moraju mijenjati. Škole su neopremljene, nedostaje novih tehnologija.
– Problem je i broj škola, a to je naznačeno i u Strategiji. U svakoj našoj županiji postoje tri, četiri neopremljene škole. To je problem, treba smanjiti broj programa i stvoriti centar kompetentnosti. Jedna škola, ali jako kvalitetno opremljena, objašnjava Tomčić.
Tomčić naglašava da je za kvalitetno strukovno obrazovanje potrebno nekoliko stvari.
– Problem Hrvatske prije godinu dana kada je stala kurikularna reforma bila je povijest i popis lektire. Ako su to teme koje će spriječiti autobuse mladih koje idu van i koje će pomoć našom gospodarstvu, pa blago nama, zaključuje Tomčić.
– Od djece stvaramo štrebere, pa se čudimo što nisu inovativni i samostalni. Vjerujem da će stvari ići naprijed, naravno, koliko politička klima to bude omogućila. Kako stvari sad stoje, to bi se moglo dogoditi, zaključuje.
Više na linku.