Nakon web kamere koja je pružala Zadranima, ali i ljudima diljem svijeta, pogled na Adventski sajam na Trgu Petra Zoranića, u srijedu je postavljena nova kamera i to na Narodnom trgu.
Kamera koja omogućuje cjelodnevni pogled na zadarski trg najnovija je kamera u vlasništvu tvrtke LiveCamCroatia koja je s radom započela prije četiri godine.
– Danas brojimo preko 150 kamera koje su usmjerene na turističku prezentaciju lokacija u svijetu, rekao nam je vlasnik tvrtke Berislav Vahčić.
Tijekom ljeta na portalu LiveCamCroatia zabilježeno je više od 15 milijuna korisnika, a najpoznatija svjetska mreža live kamera Earthcam proglasila ih je jednim od 25 najzanimljivijih portala u svijetu te njihove kamere uvrstila u “top 10” najboljih.
Kamera na Narodnom trgu postavljena je na dan kad je Zadar nominiran za najbolju europsku destinaciju 2016. godine.
– Čuli smo za nominaciju i sigurni smo da će i naše kamere doprinijeti popularizaciji grada. Gledatelji bi u Zadru zasigurno još voljeli vidjeti Pozdrav suncu, no ono što je najgledanije su prikazi plaža, rekao je Vahčić te nadodao kako do kraja sezone planiraju postavljanje kamere na jednu od zadarskih gradskih plaža.
Tvrtka ima sve potrebne dozvole i pozitivnu ocjenu MUP-a, a kamere su male dimenzije te ne ugrožavaju mjesta na kojima su postavljene.
Postavljanje kamera na javnim površinama često u pitanje dovodi problem „zadiranja” u privatnost.
– Stvar privatnosti je dokud ona seže – naša kamera vidi lošije nego bilo tko sa svog prozora. Ako dobro poznajete osobu koja prolazi, njezine kretnje i znate što je obukla taj dan možda ćete ju prepoznati, no drugi neće. Naše kamere ne sadrže elemente prepoznavanja i ne zadiru u privatnost.
Zbog količine kamera te podataka koje one snimaju, snimke nisu arhivirane. Tvrtka je često dobivala upite od strane policije zbog počinjenih nedjela na snimanim lokacijama, no upravo iz tog razloga kao i zbog slabih elemenata prepoznavanja takve snimke nisu moguće. Moguć je jedino prikaz posljednjih 24 sata i to na način – cijeli dan u 40 sekundi, također kao svojevrsna turistička prezentacija.
Live streaming s Narodnog trga pogledajte ovdje.
Najviše pogleda na Advent u Zadru zabilježeno je iz Hrvatske, preko 124.000, dok je ostatak zabilježen iz inozemstva, najviše iz Amerike, preko 4.000 pogleda. O uspješnosti projekta Advent u Zadru govore statistički podaci panoramske web kamere prema kojima su veliki interes pokazale i druge zemlje poput Njemačke, Švicarske, Slovenije, Australije te nama susjedne Bosne i Hercegovine koje su brojnim pogledima to i dokazale.