Gradsko vijeće usvojilo je plan razvoja kulture Grada Zadra za razdoblje od 2019. do 2026. godine. Strategiju je izradio Institut za razvoj i međunarodne odnose i predao u ožujku 2020.
Iako teme iz kulture nisu omiljene među vijećnicima, a osobito pročelnicima, prezentaciju su morali svi pratiti. Nekoliko oporbenih vijećnika koji su sudjelovali u raspravi kazali su kako je zakašnjela.
– Ona bi imala smisla da je donesena prije 10 godina, a rezultat je vidljiv iz analize današnjeg stanja, istaknula je SDP-ova vijećnica Danijela Vukoša. Tu analizu, za koju je pročelnica Dina Bušić ustvrdila kako je zanimljiva, izradili su iz ZADRA NOVE tako da su im iz kulturnog sektora, skoro 50-ak sudionika davali podatke. Uz nju je napisana dijagnoza i recepti s EU birokratskim rječnikom: osnažiti, razvijati, istraživati, unaprijediti, izraditi…
– Bez jasne vizije i ulaganja u kulturu, vidljiva je kriza neproduktivnosti pa i kreativnosti unutra velikog djela kulturno sektora, odnosno siromaštvo kulturnog života, a zamjetno je da s inzistira na popularizaciji brenda kulture našeg grad. Međutim, nešto što je siromašno sadržajem ne može brendirati niti Frederic Beigbeder (svjetski poznati stručnjak brendiranja). Ako se ne ulaže u programe, ljude u kulturi, kreativna i inovativna rješenja, ostaje samo goli fizički prostor analizirala je SDP-ova vijećnica, pitajući se koji bi to kulturni proizvod Zadar mogao brendirati, s obzirom na to da je to navedno kao prioritet strategije.
Strategija ostaje skup lijepih želja, osobito nakon što je zbog korone smanjen novac korisnicima proračuna. Teško da će Zadar dobiti nove sadržaje u kulturi, ali je izvjesno kako će dobiti savjetodavno tijelo za kulturni turizam unutar Odjela za kulturu, dodala je Vukoša i ukazala kako je Akcijskim planom izostavljena ljetna izvedbena pozornica.
Iako je za nju proveden arhitektonski natječaj, pozornica na Kapetanskom očito je zaboravljena u aktualnoj gradskoj upravi. Ali je među devet strateških projekata, koje Grad planira provesti Akcijskim planom u sljedeće tri godine, projekt multifunkcionalne koncertno-kongresne dvorane. Uz projekte kulturne baštine koji su u tijeku, Akcijski plan nudi izradu brenda i plana upravljanja kulturnom baštinom. Iako je prošlo tri godine od kada su bedemi pod zaštitom UNESCO-a, tek je u Akcijskom planu obaveza izrade plana upravljanja.
Da je Strategija skup lijepih želja, kako je to rekla Vukoša, pokazuje i plan financiranja javnih potreba u kulturi. U 2020. godini plan je iznosio 3.120.000 kuna, ali je zbog korone smanjen, dok će iduće dvije godine biti povećan na čitavih 3.240.000 kuna