U srijedu, u Kazalištu lutaka Zadar s početkom u 17 sati, Zadarski plesni ansambl prikazat će predstavu Kako je Potjeh tražio istinu redateljice Marije Šarić Ban i koreografkinje Sanje Petrovski. Predstava je prošla selekciju kazališta Epicentar koji u razdoblju od 9. do 12. travnja organizira drugi showcase kazališta za djecu i mlade i lutkarskih kazališta u Hrvatskoj pod nazivom „2nd Croatian TYA and Puppet theatre Showcase" na kojemu će biti prikazano 10 predstava za djecu i mlade u produkciji devet hrvatskih kazališta i umjetničkih organizacija. Showcase će se održati u četiri grada (Vinkovci, Karlovac, Zadar i Split), a osim što će domaća publika imati priliku vidjeti razne produkcije, na showcaseu će uz njih, predstave gledati i strani producenti raznih festivala i kazališta za djecu i mlade i/ili lutkarskih kazališta.

Kako je Potjeh tražio istinu scensko je djelo koje je na repertoaru Zadarskog plesnog ansambla punih četrnaest godina. Kroz nju su prošle generacije mladih Zadrana kojima su sam čin stvaranja nja i repertoarne izvedbe ostavile neizbrisiv trag odražavajući se na njihovu profesionalnu orijentaciju i kulturološku razinu sagledavanja ne samo zadarskog, već hrvatskog i europskog umjetničkog miljea.

Tradicijom nadahnuta pripovijetka Kako je Potjeh tražio istinu autorice Ivane Brlić Mažuranić, smješta se glazbom i kostimom u područje Dalmatinske zagore. Neponovljivom i izvornom mitološkom pričom spisateljica razumski objašnjava nerazumljive pripovijesti o bogovima. Mažuranićkino uplitanje u područja mitologije za autore ove predstave, u ovom slučaju redatelja, koreografa i njegovih asistenata, djeluje istinski inspirativno. Arhetipski motivi vječite borbe dobra i zla pomoću slika iz drevnih mitova pripovijedaju o sudbini običnih ljudi. Glavni junaci su starac Vjest i njegova tri unuka Marun, Ljutiša i Potjeh, a sukladno s njihovim sklonostima javljaju se njihove mane ujelovljene kroz likove pripadajućih bijesova. Glazba Mojmira Novakovića uplela se u tkanje ove duboko moralne priče. Njegov prvi album Ivo i Mara koji se kao muzička matrica koristi u predstavi, poezija je o božanstvima koja postoje još od predkršćanskog, praslavenskog vremena.