„Crno Bijelo s ponešto crvenog" te „Fotografije ninskih kaića" nazivi su izložbi s kojima se u okviru Ninskog kulturnog ljeta 2018. u četvrtak 05.07. u galeriji Višeslav, ninske rustikalne Barokne kuće, uz nazočnost brojnih posjetitelja i uzvanika, po prvi put ninskoj javnosti predstavio Branimir Šalov Matadi.

Ljubitelje apstraktne umjetnosti pozdravila je dipl. pov. umjetnosti Marijana Ramov, viša savjetnica za kulturu, te istaknula kako ova izložba ima dvije poveznice s Ninom. Jedna je u autoru koji dugi niz godina živi i kreativno stvara u Zadru, no vuče ninske korijene, dok se drugi dio te veze s Ninom ogleda u dijelu izložbe fotografija koja prezentira neiscrpnu temu ninske maritimne kulture i njenih plovila od povijesne brodice Condure Croatice do specifičnih ninskih kaića, u lokalnom stanovništvu poznatijih kao plazulje.

Govoreći o Crno-bijelom s ponešto crvenog, slikar Tomislav Košta rekao je kako je ovaj ciklus, u jednu ruku, nastavak na prethodni (gdje su također dominirale kontrastno jasne crne, bijele i crvene), no s bitnim odmakom u daljnjem promišljanju i istraživanju suodnosa likovnih geometrizama, u kojima je inspiracija Kniferom i Maljevičem više nego uočljiva. u pojedinim djelima uočljivo je probijanje dimenzija zadane plohe, što bi se moglo protumačiti kao negacija okvirom ukalupljene ideje unutar dužine i širine djela. Vješto je ukalkulirano i korištenje sjena kao plod spomenute reljefnosti, te one time postaju sastavni dio kompozicije, koristeći prednosti konkavno - konveksnih suodnosa.
Crno i bijelo. Kontrast kao nit koja se provlači radovima. I crvena. Kao uljez. Ili kao toliko potrebni balans?

Promišljenost i kompaktnost ovom ciklusu daju dimenziju priče koja teče, razvija se i logično nastavlja. Uporno inzistiranje na konkretnosti i jasnoći daje naslutiti kako je u daljnjem razvoju lako moguća još veća redukcija na svim likovnim poljima, istaknuo je Košta.

Na fotografski dio predstavljanja, svoj osvrt iznijela je Nevena Štokić, kustosica te voditeljica Galerije umjetnina Narodnog muzeja u Zadru, prisjetivši se kako je na 10. Salonu mladih (2002./2003.), tada mladi fotograf Branimir Šalov Matadi dobio pohvalu Salona i skrenuo pozornost javnosti na jedan zanimljiv fotografski opus u nastajanju.
Radovi koje Branimir danas izlaže dio su kontinuiteta njegove trajne zaokupljenosti motivima iz prirode te potraga za idealnom ravnotežom koju je moguće naći na mjestu susreta prirodnih elemenata, mora i priobalja s ljudskim prisustvom u njemu.
No, Branimir taj sklad ne pripisuje toliko čovjeku i njegovoj srođenosti s ambijentom, koliko skladnosti onoga što predstavlja čovjekov „produžetak": brodice na privezištima. Čak upadljivo izostaje figura čovjeka, kao da njezina nazočnost nije potrebna ili je remetilačka u tom skladu. U miru i bonaci ninske lagune motivi privezišta i barki izgledaju kao slike idealnog vremena u kojem je sve na svom mjestu i izgleda kao da će takvo stanje potrajati zauvijek, zaključila je Štokić.

Sam autor Branimir Šalov Matadi, zahvalivši se nazočnima na iznimnom interesu za svoj rad, rekao je kako je najteže „biti prorok u svom domu" te da je upravo ninskoj javnosti želio predstaviti svoje dvije strane. Jednu u čistoći apstraktnog likovnog geometrizma Crno-bijelog s ponešto crvenog te drugu u mirnoći ninskih privezišta i bonace u onoj zimskoj letargiji...

U ime Gradonačelnika Grada Nina izložbe „Crno-bijelo s ponešto crvenog" te fotografije ninskih kaića otvorila je  Marijana Ramov, naglasivši kako će građani i brojni posjetitelji Nina izložbu moći razgledati svakim danom do 24. srpnja.