Večeras počinje drugo izdanje festivala Artakt na kojem će biti predstavljeni radovi umjetnika kojima je Zadar poveznica. Festival se održava na tri lokacije: u kazalištu lutaka Zadar, Sv. Dominiku i galeriji ZadArt. Tema Artakta umjetnicima nudi neiscrpnu mogućnost preispitivanja i komuniciranja o identitetu, bilo da se radi o nacionalnom, rodnom, virtualnom ili lokalnom. Program večeras otvara premijera predstave „Igre proljeća i smrti“ prema motivima „Proljeća Ivana Galeba“ Vladana Desnice koju možete pogledati u 20 sati u kazalištu lutaka.
Drugi dan festivala moći ćete razgledati multimedijalnu izložbu “Zadar behind scenes” u galeriji ZadArt.
„Ja sam nesposoban estetski uživati u svakodnevnom životu, uživati estetski u svoj njegovoj neposrednosti. Shvaćate, samo želim uživati svakodnevni život u svojoj punoći!” Na tragu ove izjave protagonista filma „Ne želim se umjetnički uzdizati” redatelja Maxa Linza, a i upravo takvom stavu u kontru, izložba Zadar behind scenes okupila je troje umjetnika različitih vokacija, pristupa i senzibiliteta kao svojevrsne komentatore prostora i vremena u kojem bivamo. Ono što ih spaja je Zadar, grad u kojem su rođeni i odrastali, koji je na njih ostavio trag i na kojeg se u svom stvaralaštvu referiraju. Njihov umjetnički diskurs otvara prostor propitivanju pojma identiteta, od onog kakvim ga sami doživljavamo, kakav se suptilno ili grubo nameće do onog kakvim ga drugi prepoznaju u nama i oko nas.
Marijana X Jakelić / Postcards
Odbijajući zapadanje u estetsku apatiju, a prepoznajući izazove življenja upravo sada i upravo ovdje Marijana stvara umjetnički diskurs kojem je cilj komentirati našu stvarnost i upozoriti na stanje u kojem se nalazi.
ZD postcards prikazuju prepoznatljive lokalne arhitektonske simbole u njihovoj otuđenosti u kulturnom neskladu današnjeg urbanog života. Ogoljeni od tradicionalnog, simboličkog i već klišeiziranog značenja oni postaju kulisa za začudna bića i događaje. U Marijanim kolažima isprepliću se realnost, intuitivno i imaginativno te se nadograđuju do nadrealističkih uzleta, a likovi jedne posve nove ikonografije, iako pomalo melankolični, istovremeno sadrže dozu groteske, ironije i sarkazma, ali i duhovitosti kojom na drži da ne potonemo. Spajajući naizgled najnespojivo ovi kolaži izazivaju osjećaj koji zapravo najbolje odgovara situaciji i daje odgovor na (ne)postavljena pitanja, na najdubljoj razini.
Ovo nije izmišljen, fantazmagorični svijet, ovo je svijet koji je oko nas.
Stipe Surać / Poluđir
Stipin umjetnički rad orjentiran je na istraživanje identiteta kroz medij fotografije. Stipe zapravo identitet ne istražuje, on uočava njegovu vizualnu manifestaciju i bilježi je vještim fotografskim okom u svoj svojoj esenciji i punoći. Kao freelance fotograf Stipe je objavio je nekoliko tisuća fotografija u više desetaka knjiga o Hrvatskoj prirodi, kulturi, mjestima, ljudima, a u hrvatskim izdanjima časopisa National Geographic, National Geographic Traveler/Adventure i Geo objavio je više od 50 reportaža, od kojih 16 naslovnica. Upravo takvim angažmanom Stipe je onaj koji sukreira simbole identiteta. Njegove su fotografije vizualno jasne, čiste, nabijene energijom i vedrinom, a upravo takve da nas uvlače u centar zbivanja i vezuju za sebe.
Njegov ovdje predstavljen POLUĐIR ( serija đir po Poluotoku ) time postaje niz koji i nije tako običan već estetski snažan i simbolički moćan.
Boris Kajmak / Social reality
Boris Kajmak je multimedijalni umjetnik čiji radovi propituju razne odnose kroz materijal, igru i jezik. Konceptualnim pristupom realizirao je interdisciplinarne radove koji se aktivno izlažu od 1999. godine. Nakon Akademije likovnih umjetnosti na Širokom Brijegu završava i poslijediplomski studij 2005. na Central St. Martins College of Art and Design/u u Londonu, UK. Trenutno živi i radi u Rimu.
Po dolasku u London umjetnik propituje vlastiti idetitet kroz doživljaj i iskustvo ljudi oko sebe, ljudi koji njega i mjesto odakle dolazi tek površno poznaju.
Social Realtions je rad koji se sastoji od devet kratkih video isječaka. U projektu su sudjelovali prvo troje Britanaca koje je Boris upoznao u Engleskoj. Njihov je zadatak bio da nakon vrlo kratkog poznanstva s umjetnikom posjete njegovu obiteljsku kuću i zabilježe ono što smatraju da najbolje reprezentira njega. Dopuštajući pristup gotovo strancima u svoju kućnu intimu Boris dobiva izravan i objektivan odgovor na to kako ljudi doživljavaju njega i njegovo rodno mjesto, što misle da ga suštinski određuje, kroz njihove dojmove i vizualna zapažanja bez emocionalne vezanosti, lišene dodvoravanja simbolima identiteta, a usredotočene na socijalnu stvarnost.
Otvorenje izložbe je u 20,30 sati.