Iz Adris grupe, u čijem je vlasništvu zadarski Cromaris, javljaju kako je zahvaljujući rezultatima ostvarenim u 2019., ali i rezultatima ostvarenim prethodnih godina, Adris zadržao snažnu novčanu poziciju, što mu omogućuje nastavak planiranih ulagačkih aktivnosti i prevladavanje posljedica nenadane globalne gospodarske krize izazvane pandemijom koronavirusa.

Kako je izvijestilo poslovodstvo tvrtke, Adris grupa je u 2019. godini ostvarila ukupan prihod u iznosu od 6,3 milijarde kuna, što je rast od šest posto. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 5,4 milijarde kuna i za šest posto je veći u usporedbi s prethodnom godinom. Prihodi ostvareni na inozemnim tržištima veći su za pet posto i iznose 1,6 milijardi kuna. Neto dobit iznosi 506 milijuna kuna, što je rast od 13,4 posto. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 402 milijuna kuna i 31 posto je veća od prošlogodišnje.

Cromaris je u 2019. godini ostvario prodaju od 9.557 tona ekvivalenta svježe ribe, što je rast od osam posto. Ukupna količina prodanih proizvoda iznosi 8.761 tona i za sedam posto je veća od prošlogodišnje. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je za sedam posto, od čega najviše na talijanskome i austrijskome tržištu. Na inozemnim tržištima ostvaruje se 79 posto količinske prodaje i 80 posto prihoda od prodaje. U uvjetima snažnoga dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima ostvaren je porast prosječnih cijena od jedan posto. U skladu s rastom količina i cijena u 2019. godini ostvaren je porast prihoda od prodaje za osam posto. Prihodi od prodaje diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 23 posto. Kao što je spomenuto, proizvodi visoke dodane vrijednosti trenutno čine 44 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je pet postotnih bodova više u odnosu na prethodnu godinu, i u skladu je s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Poslovanje u 2019. godini obilježila su znatna ulaganja u organizaciju, osobito jačanje tržišnih službi. Ulaže se i u razvoj i prepoznatljivost robne marke Cromaris, nove inovativne proizvode te logistiku. Krajem 2019. godine poznatost robne marke Cromaris u Hrvatskoj iznosila je 67 posto, što je četiri postotna boda više u odnosu na prethodnu godinu. Cromaris je u 2019. godini ostvario neto dobit u iznosu od 6,5 milijuna kuna. Brz rast i razvoj tvrtke zahtijevao je visoka ulaganja u proizvodne kapacitete te radni kapital s obzirom na trajanje proizvodnog ciklusa od približno dvije i pol godine. Stoga je početkom 2019. godine obavljena dokapitalizacija tvrtke u iznosu od 110 milijuna kuna. Nužno je osigurati kapacitete za preradu kako bi se ostvario daljnji rast proizvoda dodane vrijednosti, što je ujedno element strategije diferencijacije. U pripremi je projekt izgradnje tvornice za preradu ribe, navodi se u priopćenju Adris grupe.

Na sjednici održanoj jučer u Rovinju, Nadzorni odbor Adris grupe razmatrao je i dao na usvajanje Glavnoj skupštini financijska izvješća za 2019. godinu.

S obzirom na težinu gospodarskih okolnosti u Hrvatskoj i svijetu, izazvanih pandemijom koronavirusa, tvrtka će se usredotočiti na očuvanje likvidnosti i smanjenje troškova. Stoga, Nadzorni odbor smatra da bi ove godine bilo opravdano suzdržati se od dividende, odnosno Nadzorni odbor stava je da Glavnoj skupštini ove godine neće predložiti isplatu redovne dividende.