Uoči 1. zadarskog Sajma HOP -proizvoda od 24. - 26. kolovoza, postavlja se pitanje što je s inicijativom otvaranja trgovine u zadarskoj i splitskoj Zračnoj luci te u Zagrebu, na čemu već duže vremena radi Klaster Hrvatski otočni proizvod.
Mladi supružnici Ivana i Filip Simičić s otoka Rave prije 5 godina upustili su se u proizvodnju prirodne kozmetike, a danas već 12 njihovih proizvoda nosi oznaku HOP.
Simičići su kao i većina „hopovaca" u Klasteru Hrvatski otočni proizvod koji članovima osigurava istupe na tržištu putem organizacije sajmova, što je postala uspješna praksa, no značajniji korak u tom smjeru bio bi otvaranje trgovine otočnim proizvodima u Zadru, Splitu, Zagrebu. Nedavno su naime zadarska i splitska Zračna luka otočanima ponudile prostor za ovu namjenu, ali do realizacije projekta još nije došlo.
Zašto, reći će voditeljica Klastera HOP Julijana Radović Longin iz Tkona na Pašmanu. - Postavlja se pitanje tko će voditi trgovinu jer udruga kao takva ne može voditi jednu trgovinu. Postoji mogućnost da udruga osnuje firmu, trgovačko društvo ili d.o.o. ili da se upravljanje prepusti nekom proizvođaču s oznakom hop, ali evo nažalost nismo uspjeli u tom smislu ali se nadamo da će se i to pokrenuti i trgovina otvoriti, pojasnila je voditeljica klastera.
Unatoč tome, oznaka HOP, odnosno proizvodnja kvalitetnih domaćih proizvoda u malim serijama privlači sve više otočana koji kvalitetom moraju nadoknaditi veće troškove poslovanja. Zadarska županija u tome prednjači, rekla je Radović Longin: U odnosu na ukupan broj proizvođača s Hop-oznakom kojih je 200-injak, mi samo ove godine imamo 19 novih oznaka, a na području Zadarske županije već otprije ih imamo 40-ak.