Na sjednici održanoj jučer u Rovinju Nadzorni odbor Adris grupe razmatrao je i dao na usvajanje Glavnoj skupštini financijska izvješća za 2017. godinu. Kako je izvijestilo poslovodstvo tvrtke, Adris grupa je u 2017. godini ostvarila ukupni prihod u iznosu od 5,54 milijarde kuna.
Cromaris sa sjedištem u Gaženici tijekom 2017. godine nastavio je raditi na internacionalizaciji poslovanja i premiumizaciji svoga portfelja. Rast izvoza, koji čini 77 posto prihoda od prodaje, rast udjela proizvoda dodane vrijednosti uz pozicioniranje u najviši cjenovni segment, obilježili su poslovanje Cromarisa u protekloj godini. Tijekom 2017. godine ostvarena je prodaja od 7.334 tone, što je za 6,5 posto više u usporedbi s istim prošlogodišnjim razdobljem. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je devet posto, no poslovnu je godinu svakako obilježio rast od 20 posto na najvećem i najznačajnijem, talijanskom tržištu.
U uvjetima snažnog dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima, ostvaren je porast prosječnih cijena od dva posto, javljaju iz tvrtke. Rast prodanih količina i cijena u 2017. godini, prati i rast prihoda od prodaje za osam posto. Pritom su prihodi od prodaje proizvoda visoke dodane vrijednosti, ključnog elementa razlikovnosti u odnosu na konkurenciju, porasli za čak 43 posto. U skladu sa strategijom diferencijacije cilj je da u sljedećih pet godina 45 posto prihoda čine upravo proizvodi dodane vrijednosti. Rast prihoda, promjena prodajne strukture i troškovna učinkovitost utječu na snažan rast operativne dobiti iz redovnog poslovanja od 57 posto. Ostvarena je neto dobit u iznosu od 23,1 milijun kuna, što predstavlja rast od 76 posto u usporedbi s 2016. godinom.
– Ostvareni poslovni rezultati posljedica su Cromarisove strategije rasta i razvoja temeljene na vrhunskoj kvaliteti proizvoda uz najkraći mogući rok dostave od ulova do krajnjeg potrošača. Blizina ključnih tržišta i organizacija logističkog sustava omogućavaju da proizvodi unutar 24 sata stižu na talijansko, slovensko i hrvatsko tržište, odnosno 48 sati od izlova na ostala ključna tržišta. Kvaliteta proizvoda, uz nastavak ulaganja u razvoj brenda, drži Cromaris u poziciji premium proizvoda u Italiji. U kategoriji svježe orade i brancina cjenovno se pozicionira oko 20 posto iznad referentnog tržišnog prosjeka.
Cromaris je na stabilnom putu dostizanja ekonomije razmjera. Od osnutka 2008. prodaja je povećana za gotovo sedam puta. U proteklih deset godina u razvoj Cromarisa uloženo oko 900 milijuna kuna rezultat čega su visoke stope rasta prodaje i prihoda od prosječno 23 posto godišnje. Ekonomija obujma, uz razvoj brenda i portfelja visoke dodane vrijednosti, temelj su održivosti i profitabilnosti Cromarisa u što će tvrtka u sljedećem petogodišnjem razdoblju uložiti dodatnih 400 milijuna kuna.