Tvrtka umirovljenog generala Ivana Čermaka, Crodux Derivati Dva, u procesu je preuzimanja Tankerkomerca. Crodux trenutno drži 34 posto temeljnog kapitala zadarske firme, a u ponedjeljak je objavio namjeru za preuzimanje svih preostalih redovnih dionica. Čermak je za tportal izjavio kako ima velike planove s Tankerkomercom.

Crodux sa zadarskom tvrtkom surađuje od 2015., kada je u najam uzeo njezin naftni terminal u Gaženici. Čermak je do 19. siječnja ove godine držao 23,08 posto dionica Tankerkomerca da bi svoj udio zatim povećao na 33,95 posto, čime je ušao u obvezu objavljivanja ponude za preuzimanje preostalih udjela. Zadnji paket od 3717 dionica Crodux je kupio po cijeni od 130 kuna. To je minimalan iznos koji mora ponuditi za preostale dionice, što bi Čermaka u konačnici moglo koštati oko tri milijuna kuna. Za umirovljenog generala to neće biti problem jer mu njegove dvije krovne tvrtke Crodux Derivati Dva i Crodux plin, koje se bave trgovinom naftom i plinom, godišnje donose više od 70 milijuna kuna čiste dobiti (podaci za 2016.).

Najveći izazov pri preuzimanju Tankerkomerca bit će ogromni dugovi koje je zadarska tvrtka "natukla" zadnjih nekoliko godina. Iako je 2014. prošao predstečajnu nagodbu, Tankerkomerc je sve dosad poslovao na rubu stečaja. Prema zadnjem poslovnom izvješću za prvih devet mjeseci 2017., tvrtka je imala groznu bilancu. Temeljni kapital bio joj je u minusu 85,5 milijuna kuna, a kratkoročne obaveze iznosile su vrtoglavih 233,7 milijuna kuna, od čega se više od 100 milijuna kuna odnosilo na obaveze prema bankama. Međutim, Čermak tvrdi kako je uspio postići dogovor s bankama o otkupu svih potraživanja prema Tankerkomercu.

"Otkupili smo potraživanja još prošle godine. Tankerkomerc više nema nikakvih obaveza i mi smo njegov jedini vjerovnik. Tvrtka je bila pred stečajem, ali smo je uspjeli izvući. Mogli smo je preuzeti dokapitalizacijom, čime ostali dioničari ne bi dobili ništa, ali želimo biti pošteni prema ljudima", rekao je za tportal Čermak.

Dodaje kako je Crodux otkada je uzeo u najam Tankerkomercov naftni terminal doveo preko 200 tisuća tona tereta, čime je oživio Luku Zadar koja je dotad, prema njegovim riječima, praktički bila mrtva.

"Plan nam je modernizirati terminal i proširiti ga. U ovom trenutku ne bih govorio o visini investicije. Bavit ćemo se i raznim drugim djelatnostima u Zadru, ali terminal je prioritet. Plan nam je otvoriti preko 500 novih radnih mjesta", otkrio je Čermak.

Uz naftni terminal najvrednija nekretnina kojom Tankerkomerc upravlja je Marina Zadar, smještena u samom središtu grada. Radi se o jednoj od najatraktivnijih marina na Jadranu s 300 morskih i 200 suhih vezova, oko koje se vodi višegodišnji spor između države i zadarske tvrtke.

Marina Zadar je pod upravom Tankerkomerca od 1982. godine. Pozivajući se na svoja ulaganja od 40 milijuna eura u tu marinu, tvrtka je zatražila konverziju prava korištenja u pravo na koncesiju te je pokrenut sudski spor s državom. Međutim, Trgovački sud je presudio da Tankerkomerc mora vratiti marinu u državno vlasništvo jer je riječ o pomorskom dobru od nacionalnog interesa.

Država je zatim u kolovozu 2014. raspisala javni natječaj za dodjelu 30-godišnje koncesije koji nije okončan do dana današnjeg jer Tankerkomerc na sve moguće pravne načine blokira njegovu provedbu.

U međuvremenu je država krajem prošle godine naložila Županijskom državnom odvjetništvu u Zadru da na Trgovačkom sudu tuži Tankerkomerc tražeći isplatu 4,7 milijuna kuna zbog korištenja Marine Zadar bez plaćanja koncesije.

Na pitanje hoće li nastaviti borbu za Marinu Zadar kada preuzme Tankerkomerc Čermak je odgovorio kako će tvrtka nastaviti braniti svoje interese.

"Nadam se da ćemo završiti tu priču nagodbom. Tvrtka će svakako nastaviti braniti svoje interese", poručio je vlasnik Croduxa.