Predstavljanjem smjernica za brendiranje poljoprivrednih proizvoda, završio je tjedan obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava Zadarske županije. Smjernice su pripremljene u okviru projekta „Održivi razvoj ruralnih područja” kojeg su zajednički provodili županija i UNDP.
Smjernice za brendiranje poljoprivrednih proizvoda Zadarske županije pripremljene su u okviru projekta „Održivi razvoj ruralnih područja Zadarske županije”, kojeg je UNDP u partnerstvu sa Zadarskom županijom provodio od siječnja do listopada 2015. godine. Cilj projekta bio je pokrenuti razvoj sustava koji će prepoznati kvalitetne lokalne poljoprivredne proizvode i prerađevine te na tim temeljima graditi ugled županije, koja uz turizam i ribarstvo vraća svoju poziciju jadranske županije sa značajnom poljoprivrednom proizvodnjom.
Projekt je nastao kao rezultat višegodišnjeg partnerskog rada i cijelog niza ranije provedenih projekata u domeni poljoprivrede i ruralnog razvoja. Neposredan povod za pokretanje ovog projekta bio je projekt Seljačke tržnice u Zadru, koji je započeo pred gotovo dvije godine. Zbog povjerenja kupaca kojeg tržnica ima, vizualni znak Tržnice dobiva sve više na značaju. Kako bi se slične vrijednosti digle na regionalnu razinu (imidž, povjerenje kupaca, slika Zadarske županije kao županije koja dobro povezuje turizam, ribarstvo i poljoprivredu, odnosno osigurava kvalitetnu lokalno proizvedenu hranu) pokrenut je projekt razvoja regionalnog poljoprivrednog brenda.
Važno je naglasiti da brendiranje autohtonih, lokalnih proizvoda i usluga dovodi do diferencijacije cjelokupnog područja, osnaživanja njegovog identiteta i bolje prepoznatljivosti u javnosti. U prvoj fazi, regionalni brend Zadarske županije isključivo će se odnositi na poljoprivredne proizvode i prerađevine s obzirom na potencijal poljoprivredne proizvodnje koja je temelj za razvoj svih ostalih proizvoda i usluga ruralnog područja Zadarske županije. Na temeljima tog iskustva moći će se proširivati ili razvijati novi znak kvalitete u ruralnom turizmu i ruralnim uslugama.
Predstavljen je i znak zahvaljujući kojem će se razlikovati visokokvalitetni poljoprivredni proizvodi iz Zadarske županije, kazala je voditeljica područnog ureda UNDP-a u Zadru, Ivana Laginja:
– Znak se ne dobiva zauvijek, on će se dobivati na određeno vrijeme. Oni koji dobiju pravo korištenja tog znaka bit će pod određenim sustavom provjera, znači da prvenstveno taj znak govori da proizvod dolazi iz Zadarske županije, no isto tako proizvođači koji će dobivati taj znak, bez obzira dali su proizvođači svježeg voća i povrća ili prerađevina, morat će isto tako bit u sustavu poljoprivredne proizvodnje. Znači, morat će imati određene papire, dokumente kojima potvrđuju da je ta proizvodnja u skladu sa svim zakonskim okvirima Republike Hrvatske.