Poboljšanje poslovne konkurentnosti putem elektroničkog poslovanja bila je tema seminara održanog u Razvojnoj agenciji Zadarske županije. Više o e-poslovanju i načinima na koje mogu postati konkurentniji na tržištu u dva dana saznalo je 25 polaznika sa zadarskog područja, među kojima su bili predstavnici tvrtki, poduzetnici, ali i građani koji ovim putem žele biti konkurentniji na tržištu rada.
Seminar je vodio Davor Maričić iz Instituta za elektroničko poslovanje, a objasnio nam je kako su osim znanja o internetskom marketingu polaznici stekli i praktična znanja koja će moći iskoristiti na poljima svoga djelovanja.
– Osim konkretnih znanja o online marketingu polaznici su imali tri radionice: korištenje CMS sustava o postavljanju stranica na internet, radionicu o WEB shopu te radionicu o postavljanju oglasa na Facebook. Ta znanja će moći primijeniti u tvrtkama, komunikaciji na internetu, marketinškom odjelu ili praćenju kampanja na internetu, kazao nam je Davor Maričić.
Istaknuo je kako je osnovna uloga interneta u komunikacijskom segmentu, a u posljednjih desetak godina dominantne su prodaja i kupnja te se s takvom ponudom proizvoda i usluge tržište širi i otvara se veći prostor za potražnju, a samim tim i prilika tvrtkama da bolje posluju i u konačnici ostvare veći profit.
Polaznicima su objašnjeni principi kojima se radi na kanalima za oglašavanje, kao i što je moderno oglašavanje na internetu, ali i osnove elektroničke nabave i prodaje te marketing na mobilnim aplikacijama.
– Činjenica je da u Hrvatskoj oko 1,7 milijuna korisnika Facebooka te su oni publika koja se može marketinški ciljati za svoju prodaju. U Hrvatskoj je oko 600 WEB shopova, a kvalitetno ih radi tek desetak posto i to ostavlja velik prostor za unaprjeđenje i uvelike je vezano uz edukaciju. Mi pokušavamo educirati ljude, a nadamo se da će oni svoja znanja prenijeti i budućim kupcima na WEB shopovima. Dio smo svijeta i moramo napraviti prednost i korak više nego to rade drugi, kazao je Maričić ističući kako samo u Hrvatskoj 56 posto građana koristi internet, odnosno oko 2,5 milijuna.
Vedrana Kevrić, zamjenica direktorice Razvojne agencije Zadarske županije i voditeljica projekta e-poslovanje kazala nam je kako planiraju nastaviti s ovim seminarima te da će zbog važnosti teme i odaziva velikog broja poduzetnika on biti organiziran i sljedeće godine.
– Naravno, svake godine prilagođavamo sadržaj seminara aktualnim temama, jer se radi o području koje je podložno brzim promjenama vezanim uz napredak IT tehnologije. Potrebno je pravilno prepoznati na koje se sve načine može iskoristiti postojeće mnoštvo digitalnih aplikacija kako bi tvrtke postale učinkovitije i uspješnije u svome radu, kazala je Vedrana Kevrić.
Računala na kojima su radili polaznici ZADRA je osigurala kroz projekt e-poslovanje koji je financiran iz pretpristupnog fonda IPA, čiji je cilj bio poboljšati konkurentnost subjekata malog gospodarstva povećanjem korištenje e-poslovnih i e-komercijalnih mogućnosti. Nositelj projekta od 2010. do 2012. bilo je Ministarstvo gospodarstva, rada i poduzetništva, a Zadra je bila jedina institucija na području Dalmacije koja je vršila operativnu provedbu ovog projekta.