Hoće li bankrot Mariborske nadbiskupije koja se bavila “developerskim” poslovima po “zapadnom Balkanu” ugroziti poslovanje “Luke Zadar” d.d.? Prema pisanju nekih medija, to je gotova stvar, no stvari su, kao i inače, malo kompleksnije.
Zabrinjava, naravno, količina neznanja u Zadru što je zapravo “Luka Zadar” d.d., čak mnogi na ključnim pozicijama ne razlikuju da je Lučka uprava Zadar državna tvrtka koja se bavi putničkim prometom i gradi novu trajektnu u luku Gaženica, a da je “Luka Zadar” dioničarsko društvo koje ima prioritetnu koncesiju za poslove teretnog prometa u jasno omeđenom dijelu Gaženice. Dodatnu zabunu stvaraju i projekti novog kontejnerskog terminala koji se planira također u Gaženici, a u nadležnosti je Lučke uprave.
Što će se dogoditi s istragama u Sloveniji, tek ćemo vidjeti, no za sada je važno primijetiti da “Luka Zadar” d.d. posluje bez ikakvih problema. Ne samo da zapošljava 100 radnika koji uredno primaju plaće u prosjeku veće od 5000 kuna, nego nema ni kreditnih zaduženja i godinama je među najuspješnijim tvrtkama zadarskoga gospodarstva.
Neposredno pred kraj mandata prošle Vlade bile su konačno usuglašene izmjene prioritetnoga koncesijskog ugovora kojim bi “Luka Zadar” dobila produljenje koncesije do 2039. godine. Za to je još trebalo dobiti suglasnost Lučke uprave Zadar, konačno pozitivno mišljenje Ministarstva pomorstva te odobrenje Vlade, no kako u ovih 10 mjeseci još nije došlo do izbora novog ravnatelja Lučke uprave, postupak se otegnuo.
Elaborat o ulaganju
A “Luci Zadar” je Ekonomski institut iz Splita, s timom koji je vodio dr. Branko Grčić, sada potpredsjednik Vlade RH, razradio elaborat o ulaganju u teretnu luku u iznosu od 30 milijuna eura.
Elaborat predviđa produženje gata i produbljenje pristaništa s 10 na 16 metara, izgradnju rezervoara za tekuća goriva, rekonstrukciju frigo-skladišta i izgradnju terminala za drvo i drugih sadržaja. “Luka Zadar” d.d. ima koncesiju koja vrijedi do rujna 2014. godine, no sada se nitko ne odlučuje na ulaganje ako se ne zna što će biti dalje s koncesijom.
Splitska teretna luka (u kojoj je najveći dioničar Rus Dmitrij Željeznjak, koji očito nikome nije opasan) dobila je produljenje koncesije prošle godine, “Luka Šibenik” je produljenje koncesije dobila prije dvadesetak dana, a Zadar je još na čekanju. “Luci Zadar” d.d. na neki način vrijeme istječe jer se odluka o produljenju koncesije još ne donosi.