Vrijednost građevinskih radova s izdanim građevinskim dozvolama u Hrvatskoj iznosila je u 2006. godini 26,7 milijardi kuna, priopćio je Državni zavod za statistiku (DZS). Od toga je na području Zadarske županije vrijednost prijavljenih radova iznosila 1,2 milijarde kuna prema čemu je ovo područje peta sredina po vrijednosti građevinskih investicija u zemlji.
Za većinu Zadrana koji miješaju položaj Zadra kao petog grada u Hrvatskoj s položajem Zadarske županije ovakav je rezultat očekivan. No valja znati da je Zadarska županija ovisno o parametrima 11. do 13. županija u državi, te je ovaj rezultat potvrda da je riječ o jednom od područja najintenzivnijih ulaganja u odnosu na, recimo, broj stanovnika u zemlji. Naime, dok je broj stanovnika ove županije na oko tri i pol posto Hrvatske, vrijednost investicija je ipak na preko 4,5 posto ukupne vrijednosti građevinskih radova u zemlji.
Ispred Zadarske županije su, naravno, Zagreb s vrijednošću građevinskih investicija od oko 6,4 milijarde, Primorsko-goranska županija s 3,8 milijardi, Osječko-baranjska s oko 2,5 milijardi te Istra s dvije milijarde. Šibensko-kninska, koja je po lanjskim pokazateljima nakratko bila iznad Zadarske, prelaskom velikih radova na autocesti pala je ispod nje.
Najviše u prometnu infrastrukturu
Najveći dio ovih registriranih investicija odnosi se na prometnu infrastrukturu u koju ide oko 750 milijuna kuna. Kada su stanovi, odnosno zgrade u pitanju ovdje je u 2006. godini izdano 660 građevinskih dozvola za stanove veličine 46.500 četvornih metara što znači da je prosječan stan izgrađen s urednim papirima u 2006. godini imao 70 četvornih metara.
Da ponovimo, sve županije koje imaju vrijednost prijavljenih građevinskih radova veću od Zadarske imaju neusporedivo više stanovnika, najmanje Istarska, ali je i ona na oko 220.000 za razliku od službenih 160.000 u Zadarskoj županiji. Štoviše, još šest županija u zemlji ima veći broj stanovnika od Zadarske, ali manje vrijednosti radova.
Dva su osnovana uporišta za ove iznose; kao što smo naveli tu je infrastruktura, a potom i vrijednost radova na zgradama (stanovima, apartmanima, poslovnim prostorima)
Pet godina u dobrom ritmu
Ova relativno dobra zadarska dinamika radova traje već od početka gradnje autoceste, dakle, zamah je dulji od pet-šest godina. Štoviše, i prije toga, odnosno kada su radovi na Masleničkom mostu i tunelu Sveti Rok bili niskog intenziteta, imalo je to vrijednost jer je i ukupan investicijski ciklus u zemlji bio nizak.
Nažalost, omjer investicija izvan sektora prometne infrastrukture i stanova (apartmana) još nije uzeo veći zamah, a on bi u budućnosti trebao biti važniji – riječ je o ulaganjima realnog gospodarskog sektora. Dakle, o onim investicijama koje će nastaviti i nakon prelaska značajnih infrastrukturnih radova. Istina, Zadarskoj županiji i najavljena ulaganja u TT Gaženica sama za sebe jamče dobar plasman u idućih nekoliko godina ako se projekt bez zastoja nastavi.